Beter zaken doen in het digitale tijdperk

Meer traffic, meer leads, meer klanten. Wij helpen je.
Webs

Verbeter je commerciële proces online

De toegang tot informatie geeft klanten de macht. En daar moet je als organisatie wat op inrichten — op strategisch niveau. Met een commercieel proces dat aansluit op de digitale dynamiek van de markt borg je een structurele groei van je business.

B2B website design Meer traffic

B2B website design

Je website als elementaire schakel in het koopproces van je klant

Ik wil meer traffic
Webs Inbound Marketing Meer leads

Inbound Marketing

Authentieke marketing die werkt als een magneet voor jouw doelgroep

Ik wil meer leads
Webs Inbound Sales Meer klanten

Inbound Sales

Van productgerichte verkoop naar een klantgericht aankoopproces

Ik wil meer klanten

B2B marketing en sales die werkt

Ontdek de elementaire onderdelen van een winstgevende commerciële strategie. De fundering voor de groei van je business.

Geschikt voor mobiel

Een mobielvriendelijke website is cruciaal voor goede resultaten in zoekmachines. Met een reponsive design hou je mobiele gebruikers — en dus Google — tevreden.

Beter scoren in Google

Een hogere ranking in zoekresultaten zorgt voor een directe toename van traffic en leads. Realiseer een sterk organisch bereik met een website die (gebruikers)technisch geoptimaliseerd is.

Verhogen van de conversie

Met de juiste psychologische triggers en grafische elementen wordt je website een leadmachine. Conversie optimalisatie zorgt ervoor dat je aan de juiste knoppen draait.

Design in lijn met je
 merk-DNA

Een goed converterende website is cruciaal, maar je zakelijke identiteit ook. Met design dat past bij je merk creëer je een overtuigend totaalbeeld van je business.


Personaliseren van de boodschap

Mensen doen zaken met mensen, niet met bedrijven. Een gepersonaliseerde boodschap resoneert bij je doelgroep en zorgt voor binding met je organisatie.

Verhogen van de engagement

Houd bezoekers langer op je site met praktische informatie-voorziening en een intuïtieve gebruikerservaring. Geef prospects de kans om de voordelen van je oplossing te ontdekken.

Helder communiceren van USP’s & UBR’s

Jij weet waarom je oplossing top is, maar weten prospects dat ook? Informeer je bezoekers op een heldere manier over je onderscheidend vermogen, zowel op visueel vlak als in tekst.

Social Media

Content die ertoe doet is het waard om gedeeld te worden. Gebruik de verspreidingskracht van de voor jou relevante sociale kanalen om bezoekers naar je website te leiden.

Bloggen

Schrijf artikelen die inspelen op vraagstukken van je doelgroep en trek bezoekers naar je site. Je hebt de kennis en expertise al in huis — je hoeft deze alleen nog maar te delen.

Landingspagina's

Websitebezoekers zijn goed; de volgende stap is de conversie naar leads. Met landingspagina’s zet je je premium content achter een formulier, zodat je de benodigde gegevens vergaart.

E-mail

E-mail is nog steeds het best converterende marketingkanaal. Zet lead nurturing workflows en geautomatiseerde opvolging in om leads door je funnel heen te trekken.


Analytics

Resultaatgedreven marketeers sturen op data, niet op onderbuik- gevoel. Maak gebruik van overzichtelijke analytics om aan de juiste knoppen te draaien.

SEO

Zoekmachines houden van relevante, vindbare en verteerbare informatie. Realiseer een sterk organisch bereik met content die (gebruikers)technisch geoptimaliseerd is.

Call-to-Actions

Conversie is waar je naar op zoek bent als marketeer. Van bezoeker naar lead, van lead naar klant: met call-to-actions beweeg je kopers om de volgende stap te zetten.

Paid campagnes

Je hoeft niet te kiezen tussen organisch en betaald verkeer — ze zijn complementair. Zodra je organisch bereik toeneemt stel je je paid budget naar beneden bij.


Lead nurturing

Een lead beweegt niet vanzelf door je funnel heen — vaak moet je hem een handje helpen. Met lead nurturing richt je een geautomatiseerd proces met relevante opvolging in.

Offers

Offers zijn de hoeksteen van een Inbound Marketing funnel. Voor premium content zoals whitepapers, e-books, webinars etc. laten bezoekers hun gegevens achter.


Campagnes

Je kunt nog zulke mooie offers hebben — als je er geen leads mee genereert voegen ze niets toe. Met gerichte campagnes activeer je offers zodat deze bij je doelgroep onder de aandacht komen.

Marketing Automation

Marketing Automation is meer dan software waarmee je terugkerende taken automatiseert. Nurture prospects met gepersonaliseerde content op het juiste moment en help sales de deal te sluiten.

Ideal Buyer Profile

Definieer een IBP om je te richten op bedrijven die behoefte hebben aan je oplossing, waar je waarde kunt toevoegen en die bereid zijn te investeren.

Prospecting tool

Zie welke bedrijven je website bezoeken. En attendeer jezelf en je salesteam op de aanwezigheid van interessante prospects via automatische notificaties en filters.

Sales dashboard

Met een clean, visueel dashboard krijg je in één oogopslag een totaaloverzicht van je salesfunnel. Sorteer op deals, namen, bedrijven, afspraken etc. om de juiste data naar boven te halen.

Real-time notificaties

Krijg een melding zodra een prospect je e-mail of bijlage opent, of lang op je pricing page blijft hangen. En zet je opvolging direct in gang.

E-mail templates

Zet je beste e-mails om in templates die je in enkele seconden — en zelfs in geautomatiseerde sequenties — kunt versturen. Meet hoe je e-mails presteren en stuur bij.

Meeting tool

Zeg vaarwel tegen gemiste telefoontjes en voicemails. Stuur prospects een link waarmee ze zelf een afspraak in jouw agenda kunnen inplannen, op basis van je beschikbaarheid.

Lead data

Vind elke interactie met een lead terug in een tijdlijn: e-mails, telefoontjes, afspraken en notities. Zie ook welke webpagina’s er (door collega’s) bekeken zijn, en wat de omzet van de organisatie is.

Reporting & forecasting

Krijg real-time inzichten in de waarde van lopende deals. Weet hoeveel potentiële omzet er per periode in je pipeline zit zodat je nauwkeurig kunt rapporteren en forecasten.

Marketing/Sales handover

Werk met MQL/SQL criteria en een gesmeerde overdracht van leads. Want tot wel 30% van alle verkoopkansen gaan verloren door het onbreken van Marketing/Sales handover.

Exponential digital growth thanks to Webs!

Filipe Oliveira da Silva | Group Director Sales & Marketing | Veco Precision | 17 mei 2018

We have started our partnership with Webs in 2016 and soon could see the amazing results thereof. We have strictly followed the Inbound Marketing methodology and could immediately experience a huge growth in number of website visitors, sales qualified leads and new customers. Webs has helped to bring our Sales strategy to an upper level. The way we look to lead generation and business development is since then different and follows a more structured approach. I would strongly recommend Webs to any company that is willing to start or improve their Digital Marketing strategy.

Download case study

Succesvolle digitale transformatie met inbound!

Lorelei de Boer | Digital Brand Manager | Phenom-World | 2 mei 2018

In de afgelopen 1,5 jaar is Phenom-World op een totaal andere manier gaan kijken naar het genereren van leads via online en offline kanalen. Om grip te krijgen op kwaliteit en aantal leads hebben wij een inbound marketing strategie geïmplementeerd. Onze collega's werken nauw samen met het team van Webs in het uitstippelen van de route, aanbrengen van focus en het maken van fysieke producten. Resultaten tot nu toe: van 0 naar gem. 6000 bezoekers per maand op het blog, 400% groei in traffic naar conversieratio. De omzet beïnvloed door online groeide van 1.2 naar 2.2. miljoen euro!

Met Webs een groei in leads van 700% in 1,5 jaar!

Edwin Franken | Managing Director | TÜV Nederland | 4 januari 2018

Webs hielp TÜV Nederland met het inrichten van een toekomstbestendig marketingproces dat past in dit digitale tijdperk. Implementatie van een Inbound Marketingproces en Hubspot als marketing software leidde tot een 700% stijging van gekwalificeerde leads binnen 1,5 jaar na lancering. Inbound Marketing hielp doelstellingen, resultaten en de rol van marketing in de organisatie scherper neerzetten en zorgde tevens voor betere inzichten in onze doelmarkten en klanten zodat wij ook in staat zijn hen beter te ondersteunen met hun uitdagingen. De opvolgende implementatie van een Inbound Sales aanpak samen met Webs zorgde voor stelselmatige verbetering in de afspraken en integratie tussen marketing en sales, met groei en betere efficiëntie van opvolging van commerciële kansen als gevolg.

De partner die de taal spreekt van onze doelgroep

Renso Kuster | Manager Operations | Cadmes BV | 18 juni 2018

Samen met Webs werken wij aan het zo optimaal mogelijk benutten van onze online leadgeneratie tools. Hierbij verbaas ik mij telkens weer over hoe goed iedereen binnen Webs de taal spreekt van onze eindklant, de maakindustrie. Mede hierdoor kunnen wij snel met elkaar schakelen en worden onze behoeften snel omgezet in concrete campagnes en online content.

Excellent partner to work with

Marc Maureaux | Brand Manager | Toyota Material Handling Europe | 25 juni 2018

We are very happy to have chosen Webs to support us on our inbound journey. They are helping us with the steering from a strategic European level and operationally with the implementation of inbound on a local level. With a strong team supporting us, I feel that we are in good hands.

Fijne kundige partij om mee samen te werken

Rick de Laat | Online Marketing & Communicatie Specialist | SIBO Fluidra Netherlands B.V. | 8 augustus 2018

Hele fijne partij om mee samen te werken. Enthousiaste medewerkers die hun vak verstaan, zich goed inlezen en interesseren in jouw bedrijf en de markt waarop je acteert. Inbound marketing heeft bij ons de manier van denken flink beïnvloedt, zeker op afdelingen buiten marketing om. Hierin is het belangrijk om vanaf het begin zaken duidelijk en concreet over te brengen en zo betrokkenheid creëren. Daarin is Webs goed geslaagd!

Download case study

Inbound marketing levert een zichtbare bijdrage

Jonathan Lucas | Communications Specialist | SPGPrints B.V. | 18 juli 2018

Webs is voor ons meer dan een leverancier. Ze zijn als het ware een adviserende collega met kennis en ervaring van de markt. Al vroeg in het traject, bij het bepalen van de brand identity van SPGPrints, is Webs aanwezig geweest wat een enorm pluspunt was voor de doorvertaling naar online. Ze zijn met de juiste mensen op de juiste momenten aanwezig, nemen iedereen - ook op directieniveau - weldoordacht mee en maken voor de organisatie behapbaar en inzichtelijk wat inbound marketing is en wat je ermee kunt bereiken. Eerst zaaien en dan oogsten gaat voor ons zeker op: we zien inmiddels dat inbound een zichtbare bijdrage levert aan de verkoop en het gehele verkoopproces. Natuurlijk verkoop je geen machine enkel en alleen door marketing maar we spelen met inbound marketing wel een belangrijke rol. Van eerste online contact tot het fysiek sluiten van de deal, het gaat hand in hand met inbound en dat zal ook zo blijven. Webs helpt ons dat te realiseren!

Mee-denkers

Jens Hooiveld | Senior Marketing Automation Specialist | ManpowerGroup | 13 juli 2018

De mensen bij Webs zijn flexibel en hebben verstand van inbound marketing. Daarnaast zijn ze ook nog eens plezierig in de omgang. Leuk bedrijf!

Groeien doe je met Webs.

Hosang Safare | Account Manager | IT Creation | 11 juli 2018

Met de in-house specialisten, directe aanpak en doortastendheid heeft Webs alles in huis om je verder te brengen! Erg veel geleerd en zeer zeker een aanrader voor elke organisatie die wilt groeien!

Webs laat me anders denken en voelen

Ron A. F. Jacobs | Eigenaar | RAF Jacobs consultancy | 10 juli 2018

De profs van Webs schudden me wakker, halen me uit mijn traditionele 'vel' en brengen een nieuwe mindset in. En dat was hard nodig ook! Immers, hiermee bekijk ik klanten anders – lees: eigentijdser en effectiever – pak ze nu wel bij de lurven. Niet dat ik zo van 'meetbaarheid' hou, Nee integendeel, maar het is wel fijn dat ik nu weet hoeveel er mogelijk is qua groei in prospects en klanten.

Christian Kinnear | EMEA Managing director | HubSpot

Webs is a fast growing company. They are the #1 Partner in EMEA and belong to the Top 10 globally.

The experts

Edwin Vlems | Manager Marketing | MCB Nederland B.V. | 10 juli 2018

I have been working with Webs for years on various topics, they are clearly the bureau that understands inbound the best.

Enthousiast team wat de taal van de klant spreekt

Suzanne Bekkers - van Vroenhoven | Marketing & Communicatie specialist | CRH Mobile Fencing & Security | 11 juni 2018

Ik ervaar Webs sinds 3 jaar als een enthousiaste partner die van aanpakken weet. Sterk in content. Weten ook hoe ze moeten communiceren met collega's welke niet bekend zijn met vakjargon. Hierdoor een goed draagvlak wat onze prestaties ten goede komt. We zijn een internationel b-2-b speler met in ieder land een ander assortiment, een andere doelgroep en uiteraard een andere cultuur. Hier weten ze prima mee om te gaan.

Fijne partner op het gebied van online Marketing

Michael van der Windt | Directeur | Icamat Technology | 31 mei 2018

Sinds enkele maanden is onze nieuwe website www.icamat.com live die we samen met Webs hebben gerealiseerd. We hebben een mooi high-tech productiebedrijf en dat komt nu ook tot uiting op onze website. De vindbaarheid van Icamat op Google is sindsdien toegenomen. We krijgen leads binnen en hebben zelfs al een opdracht via de website gescoord! Ik ben blij met hoe soepel het traject met het team van Webs verliep en de ondersteuning die we hebben gehad. Op kantoor bij Webs is de sfeer altijd goed. De sessies om persona’s op te stellen om onze doelgroep beter te begrijpen was leerzaam: het schrijven van teksten door Webs verliep dan ook voorspoedig. Ik kijk terug op een leuk project en kijk uit naar de vele leads en omzetverhoging die onze vernieuwde website en online strategie gaat brengen.

Prima partner!

Hilde de Vocht | Director of Marketing and Communications | High Tech Campus Eindhoven | 31 mei 2018

Ons doel is de High Tech Campus in Eindhoven nationaal en internationaal te positioneren als de toonaangevende ‘high tech hotspot’ van Nederland. In Webs vonden wij een partner die samen met ons het marketing en sales proces gefocust en efficiënt heeft ingericht. En daar plukken we nog steeds de vruchten van. Samen hebben wij met marketing een belangrijke rol ingenomen in het verder op de kaart zetten van de campus. Marketing is vandaag een onmisbare schakel in het aantrekken en binden van gekwalificeerde leads voor sales. En kan dat ook aantonen aan het management. Dit helpt ons in de toekomst onze impact nog verder te vergroten!

Download case study

Samen met Webs onze digitale strategie waarmaken

Barbara Van Hamme | HR Manager | TUNAP Benelux | 31 mei 2018

TUNAP werkt al enkele jaren zeer positief samen met Webs. We hebben inbound marketing volledig omarmd om ons als kennisleider te positioneren en klanten aan te trekken. De communicatie is transparant, Webs denkt mee en stelt waar nodig de verwachtingen bij. We delen de filosofie dat marketing moet bijdragen aan resultaten voor sales en daarom staken zij met kop en schouders boven andere partners uit. Webs ontwikkelt zich continu en neemt ons daarin mee. Ze staan nooit stil! Een super resultaat is de granulaat-campagne waarin we een vraag van de markt hebben beantwoord. De content zorgt lang na lancering nog steeds voor traffic en leads.

Ontdek hoe je meetbare digitale resultaten behaalt

Laat je commerciële proces door een expert onder de loep nemen:

Gratis Consult