Growth-Driven Design

Een website die constant blijft bijdragen aan de commerciële resultaten van je business
Download de whitepaper Doe de Website Scan
Webs Growth-Driven Design

Growth-Driven Design: In het digitale tijdperk is je website je beste salespersoon

70% van het hedendaagse aankoopproces speelt zich online af. Kopers gaan zelf op zoek naar informatie, en doen zaken met bedrijven die hen helpen tijdens deze zoektocht.
“Je website is je visitekaartje” snijdt daarom geen hout meer.
Je website als elementaire schakel in het koopproces van je klant — dat wel.

0%

40% van de bezoekers verlaat een website als deze langer dan 3 seconden nodig heeft om te laden

0%

48% van de websitebezoekers heeft een negatieve perceptie van bedrijven met een slecht werkende website

0%

62% van de bedrijven genereert meer omzet na het maken van een mobielvriendelijke website

Een website die beter presteert

Een website zet je niet zomaar in omdat het kan — het is een middel om gekwantificeerde doelstellingen te behalen: meer traffic, leads en klanten. Want websites die alleen maar mooi zijn en niet wezenlijk bijdragen aan de businessdoelstellingen — daarvan zijn er al genoeg.

Ga niet langer over budget en tijd heen

Traditionele websiteprojecten duren altijd langer dan gepland, en kosten meer dan begroot is. Beweeg weg van deze frustraties met een methodiek waarmee je je deadline haalt én binnen je budget blijft. Jij blij, je baas blij.

Lagere opstartkosten

Traditionele websitebouw gaat gepaard met een onaangenaam kostenplaatje: een fors opstarttarief dat op voorhand moet worden betaald. Met Growth-Driven Design voorkom je hoge opstartkosten en houd je grip op je uitgaven.

Een verlengstuk van Marketing en Sales

De gemiddelde bedrijfswebsite is een op zichzelf staand element dat geen samenspel met Marketing en Sales vertoont. Met Growth-Driven Design wordt je website een verlengstuk van de commerciële afdeling — een 24/7 salespersoon.

Het verschil tussen traditioneel en Growth-Driven Design

Traditionele websitebouw resulteert in een statisch eindproduct dat in één keer wordt opgeleverd. Growth-Driven Design is een slimmere, iteratieve manier van website-ontwikkeling, die de risico’s van traditionele ontwikkeling vermijdt dankzij snellere livegang en continue optimalisatie op basis van data. Het resultaat: een beheersbare website die constant meegroeit met je business.

Traditioneel vs. Growth-Driven Design

Traditioneel webdesign vs. Growth-Driven Design

Traditioneel webdesign

  • Hoge opstartkosten
  • Niet flexibel
  • Gebaseerd op aannames
  • Buiten scope en over budget
  • Set and forget

Growth-Driven Design

  • Lage opstartkosten
  • Agile
  • Gebaseerd op data
  • Op tijd en binnen budget
  • Snel lanceren en continu verbeteren

Het is tijd voor een website die gaat bijdragen aan je business

Behaal betere resultaten met Growth-Driven Design

Download de whitepaper

"De inspanningen van Marketing aan Sales zijn nu inzichtelijk én kwantificeerbaar. Zo bewijzen wij onze toegevoegde waarde bij het management."
Hilde de Vocht Marketing Manager | High Tech Campus Eindhoven Lees het succesverhaal
"We helpen engineers - onze potentiële klanten - in hun zoektocht naar innovatie. Met Inbound Marketing dragen we nu niet 3, maar 30 gekwalificeerde leads per maand aan bij Sales."
Filipe Oliveira da Silva Sales en Marketing Manager | Veco Precision Download succesverhaal
"We zijn een bedrijf dat groot is in de bouw en verkoop van machines. Op die wijze behoeft Sales van ons — Marketing — ondersteuning. Dat doen we met Inbound Marketing."
Douwe Feenstra Marketing Manager | Dieseko Group Lees het succesverhaal
"Één mailing zorgde al voor 46 downloads van de whitepaper. Marketing en Sales realiseren nu samen de groei van Blue Lagoon."
Rick de Laat Marketing en Communicatie | Blue Lagoon Lees het succesverhaal

Onze aanpak

Zonder strategie geen succes. Om ervoor te zorgen dat Growth-Driven Design bijdraagt aan de resultaten van je business werken we volgens een procesgerichte aanpak.

1

Strategie

In de eerste fase leggen we de fundering voor een winstgevende website. Samen halen we input op uit de organisatie, die we doorvertalen naar een gestroomlijnd ontwikkelproces.

Doelstellingen

We stellen businessdoelstellingen op, zodat helder is wat we met de website willen bereiken. S.M.A.R.T. formuleren is cruciaal.

Buyer Persona's

We werken van buiten naar binnen. Daarom ontwikkelen we Buyer Persona’s voor de verschillende typen websitebezoekers. Aan de hand van de persona’s toetsen we ideeën en hypothesen.

Website Audit

Met kwantitatief onderzoek ontdekken we hoe je huidige website presteert. Welke elementen werken wel? Welke niet? En waarom?

Gebruikersonderzoek

Met kwalitatief onderzoek leren we je gebruikers beter kennen. Hoe gedragen ze zich op je site? Welke informatiebehoefte hebben ze?

Brainstorm

Aan de hand van de opgehaalde input komen we tot een eerste set van website-onderdelen, inclusief prioritering gedurende het ontwikkeltraject.

2

Snelle lancering

We gaan snel online met een goede basis site — een verbetering t.o.v. je huidige site. Met de basis site vergaren we bezoekersdata, die we gebruiken om onderbouwde beslissingen te nemen in het continue verbeterproces.

Ik wil een nieuwe website

Doe de Website Scan

Ik wil mijn bestaande website verbeteren

Doe de Website Scan

3

Continu verbeteren

Het continue verbeterproces omvat het optimaliseren en toevoegen van website-onderdelen op basis van gebruikersdata. We bepalen welke aanpassingen aan de basis website de meeste groei zullen opleveren, in functie van de gedefinieerde doelen. In de uitvoering doorlopen we een vaste cyclus.

Plan

We bepalen welk element de meeste impact zal hebben op de businessdoelen, en plannen de ontwikkelactie uit.

Ontwikkel

We ontwikkelen het gekozen element tijdens een sprint, op basis van de Scrum methodiek.

Leer

We analyseren het resultaat van het element en trekken lering uit de uitkomst.

Verbeter

We informeren Marketing en Sales over de user learnings en gebruiken deze om continu te optimaliseren.

Geschikt voor mobiel

Een mobielvriendelijke website is cruciaal voor goede resultaten in zoekmachines. Met een reponsive design hou je mobiele gebruikers — en dus Google — tevreden.

Beter scoren in Google

Een hogere ranking in zoekresultaten zorgt voor een directe toename van traffic en leads. Realiseer een sterk organisch bereik met een website die (gebruikers)technisch geoptimaliseerd is.

Verhogen van de conversie

Met de juiste psychologische triggers en grafische elementen wordt je website een leadmachine. Conversie optimalisatie zorgt ervoor dat je aan de juiste knoppen draait.

Design in lijn met je
 merk-DNA

Een goed converterende website is cruciaal, maar je zakelijke identiteit ook. Met design dat past bij je merk creëer je een overtuigend totaalbeeld van je business.


Personaliseren van de boodschap

Mensen doen zaken met mensen, niet met bedrijven. Een gepersonaliseerde boodschap resoneert bij je doelgroep en zorgt voor binding met je organisatie.

Verhogen van de engagement

Houd bezoekers langer op je site met praktische informatie-voorziening en een intuïtieve gebruikerservaring. Geef prospects de kans om de voordelen van je oplossing te ontdekken.

Helder communiceren van USP’s & UBR’s

Jij weet waarom je oplossing top is, maar weten prospects dat ook? Informeer je bezoekers op een heldere manier over je onderscheidend vermogen, zowel op visueel vlak als in tekst.

Laat je website bijdragen aan de groei van je business

Behaal betere resultaten met Growth-Driven Design

Doe de Website Scan