HubSpot Marketing Automation

HubSpot Marketing Automation: meet je ROI – van klik tot klant

Je doel: met ijzersterke marketingacties de zichtbare drijver zijn van aanvragen van je prospects én van je klanten. Verhoog je traffic en genereer kwalitatieve leads met de Marketing Automation tools van HubSpot. Met deze all-in-one Marketing software lanceer je marketing campagnes die aantrekken én converteren.

Demo aanvragen
HubSpot CRM

Wat is HubSpot Marketing Automation software?

De Marketing software van HubSpot brengt alle belangrijke tools voor marketeers onder op één plek: leadintelligentie, Marketing Automation, (nurturing) campagnes, workflows, E-mails, Social, landingspagina's en meer.

Professionals kunnen hun Marketingstrategie uitvoeren en met analyse en rapportage de groei in traffic, leads en klanten zichtbaar maken aan Sales en de directie.

Huidige uitdagingen in B2B Marketing

Jij hebt een visie: aantoonbare commerciële resultaten behalen voor jouw organisatie, met de mogelijkheden die het digitale tijdperk biedt. Hoe vertaal je de groeiambitie van je organisatie door naar een strategisch plan dat is opgewassen tegen de grilligheid van de markt én je potentiële klant?

De toegevoegde waarde van Marketing aantonen

In veel organisaties slaagt Marketing er niet in de bijdrage aan de groei van de organisatie (ROI) meetbaar en aantoonbaar te maken. En dat is zonde, want juist in dit digitale tijdperk zijn hiervoor alle mogelijkheden voorhanden. Daarmee wordt commercieel succes niet alleen een verdienste van Sales, maar een gezamenlijke inspanning: Marketing van cost center naar profit center.

De taal van de directie spreken

De taal van Marketeers kenmerkt zich door: bezoekers, leads, kliks en volgers. De directie, daarentegen, spreekt maar één taal: omzet. Kun je Marketing-euro's doorvertalen naar betalende klanten met Closed Loop rapportage, dan ben je in staat kansen en risico's om te buigen naar goed onderbouwde keuzes. En daarmee speel je in de toekomst gemakkelijker budget en mankracht vrij voor groeiplannen.

De samenwerking tussen Marketing en Sales verbeteren

70% van het aankoopproces is al doorlopen voordat een potentiële klant contact opneemt met een vertegenwoordiger van je organisatie. Marketing gaat daarom een steeds grotere rol spelen in het genereren van gekwalificeerde leads voor Sales, en deze te voeden met waardevolle content. Maar om een brug te slaan tussen de Marketing en Sales-eilandjes dient men het eerst eens te worden over definities en doelstellingen.

Content en Marketing laten resoneren in unieke markten

Er zijn vaak grote verschillen aan te wijzen in de manier waarop producten of diensten worden ontvangen in verschillende markten. En dus kan er per unieke product-markt combinatie (PMC) zomaar een totaal andere aanpak van Marketing vereist zijn. Hoe pas je met minimale mankracht hele gerichte content-strategieën toe, zodat potentiële klanten over de hele wereld je organisatie weten te vinden en bij je willen kopen?

Marketing automation

Stuur op groei vanuit één geïntegreerd Marketing-platform

De Marketing Automation software van HubSpot stelt je in staat Marketing te objectiveren.

Genereer draagvlak in de interne organisatie voor je plannen en verbeter de samenwerking met Sales, zodat jullie samen gaan zorgen voor de groei van de organisatie:

Speel (meer) budget vrij voor groeiplannen

Analyseer wat campagnes opbrengen, en druk het succes van je multi-channel marketing aanpak in cijfers uit. Maak met rapportages aantoonbaar hoe marketing heeft bijgedragen aan Sales succes en speel zo budget vrij voor toekomstige plannen.

Krijg meer grip op het leadgeneratie proces

Laat niet je onderbuikgevoel, maar data en cijfers je vertellen welke verbeteringen nodig zijn op content, call to actions en landingspagina's. Creëer content, lanceer, analyseer gedrag, verbeter – en herhaal.

Verhoog de algehele efficiëntie van het team

Werk efficiënter op alle niveaus: breng al je Marketing-campagnes en rapportages onder op één plek – automatiseer lead kwalificatie en hand-over van leads – en overleg met Sales voortaan vanuit één 'single source of truth' van data en cijfers.

Help Sales meer – en betere – deals sluiten

Trigger je leads op het juiste moment en houd ze warm met workflows. Schrijf E-mails vandaag en verstuur ze op de beste tijden. Dankzij CRM sync komt Sales beslagen ten ijs – wanneer de ander daar écht klaar voor is.

Sleutel zelf aan je website – zonder IT

Lanceer landingspagina’s, blog posts en pas je website aan zonder dat je hoeft te wachten op IT. Natuurlijk is je site responsive op elk apparaat – passend bij hoe jouw klant vandaag oriënteert en koopt. En dat 24/7.

Breng het hele team snel op niveau

Train teams sneller en efficiënter met het Learning Center van HubSpot – ook internationaal, waar afstand regelmatig een barrière is. Ontwikkel en onderhoud kennis, stuur op prestaties en bouw een fundament voor het kennisniveau van je team.

Draai met HubSpot all-in-one Marketing Automation software aan de juiste knoppen

Je doel: met ijzersterke marketingacties de zichtbare drijver zijn van aanvragen van je prospects én van je klanten. Vanuit één centrale ‘Marketing hub’ lanceer je campagnes die aantrekken én converteren, verhoog je traffic en genereer je meer kwalitatieve leads.

Verhoog je traffic

Rank op 1 in Google, trek de juiste bezoekers 
naar je site

Stuw het aantal websitebezoekers omhoog via zoekmachines, social media en je zakelijke blog, en maak de content zo relevant dat potentiële kopers blijven terugkomen.

Maak je website tot een elementaire schakel in het aankoopproces van de klant – zonder IT. Gebruik en customize converterende templates die zich bij anderen hebben bewezen. Je website is responsive op alle apparaten, en je voert wijzigingen door wanneer jou dat uitkomt.

Zorg er vervolgens voor dat bezoekers niet om je pagina’s heen kunnen in Google met zoekmachine optimalisatie (SEO).

Bouw en vul zelf een zakelijk blog zodat bezoekers je content echt niet kunnen missen, en trek de aandacht naar de meest interessante blogs met social media.

Verhoog je traffic

Genereer meer leads

Genereer goede leads en leid ze door de funnel

Maak alle contactmomenten met potentiële klanten persoonlijk en relevant. Zo help je sales sneller, betere deals te sluiten.

Verlies interessante websitebezoekers niet uit het oog, maar zorg dat ze zich aan je kenbaar willen maken. Met goede Call-to-Actions en landingspagina’s leid je prospects naar je whitepapers, webinars en demo’s in ruil voor persoonsgegevens.

Bouw je mailing lijst organisch op met formulieren die je zelf bouwt. Verhoog je conversie door gebruik te maken van bestaande landingspagina-templates die al hebben bewezen te converteren.

Wanneer nodig personaliseer je je landingspagina’s met ‘slimme’ content, die zich aanpast aan de unieke bezoekers op je pagina.

Analyseer de prestaties van je landingspagina’s en verbeter continu, zodat je je kersverse leads met lead management verder door de funnel kunt leiden.

Genereer meer goede leads

Sluit betere deals

Ga sneller van klik tot klant

Maak alle contactmomenten met potentiële klanten persoonlijk en relevant. Zo help je sales sneller, betere deals te sluiten.

Plan met Marketing Automation een serie geautomatiseerde E-mails (workflows) in, zodat (nieuwe) leads niet stil komen te staan maar de volgende stap zetten.

Zorg er vervolgens voor dat iedere lead op zijn eigen manier het aankoopproces doorloopt door hun gedrag als trigger te gebruiken voor een nieuwe, passende actie vanuit marketing.

Voor een volledig integraal klantbeeld koppel je de Marketing Automation Software aan het CRM van HubSpot of aan je eigen CRM software.

Sluit betere deals

Verhoog klantloyaliteit

Service, up-sell en cross-sell bij je beste klanten

Up-sell, cross-sell en verleen uitstekende service bij je klanten – en maak ze zo promoters van je organisatie.

Blijf met Marketing Automation waarde toevoegen. Monitor wat klanten op social media over je producten en diensten zeggen – en haak snel aan wanneer relevant.

Gebruik E-mail campagnes om je klanten als eerste op de hoogte te brengen van interessante kennisartikelen, events en productlanceringen. En koppel je contacten aan het CRM systeem van HubSpot om precies te weten hoe marketing heeft bijgedragen aan (nieuwe) deals.

Verhoog klantloyaliteit

Start vandaag met HubSpot Marketing Automation software:
verhoog je traffic, genereer meer leads en toon de ROI aan

Demo aanvragen

Activeer je Multichannel Marketing strategie met HubSpot Marketing Automation Tools

Alle Marketing tools van HubSpot zijn met elkaar verbonden en stellen je als B2B Marketing professional in staat efficiënter en effectiever je werk uit te voeren:

Marketing Automation

Met de Marketing Automation tools van HubSpot krijg je inzicht in het gedrag van je leads, over alle kanalen heen. Pas met deze informatie je boodschap aan, en maak contact-momenten persoonlijk en relevant.

Zoekmachine Optimalisatie (SEO)

Leer met welke termen je prospects hun vragen formuleren en optimaliseer zo voor Google. Monitor of je vindbaarheid in Google verbetert – en houd in de gaten waar concurrenten op ranken.

Social Media campagnes


Deel je content actief en leid bezoekers naar je website. Plan berichten in op zakelijke en persoonlijke B2B social media accounts. Monitor bereik en interactie en meng je in relevante discussies.

Website

Bouw zelf je website – zonder dat je IT nodig hebt voor elke wijziging. Met de website marketing software van HubSpot zijn je pagina’s altijd geoptimaliseerd voor SEO – en te bekijken vanaf elk apparaat.

Zakelijk bloggen

Lanceer je contentmarketing strategie. Publiceer content die de vragen van je potentiële klanten beantwoord en ontvang – terwijl je bezig bent – SEO tips om te optimaliseren voor Google.

Landingspagina’s

Converteer bezoekers in leads met landingspagina’s die je zelf toevoegt en aanpast. Haal met formulieren de juiste gegevens op – en maak content uniek voor ieder die de pagina bezoekt.

Lead management en nurturing

Weet wie je leads zijn én hoe ze zich bewegen over je kanalen – van de eerste tot de meest recente klik. Met gerichte workflows maak je op persoonsniveau de connectie en sluit Sales meer deals.

Analytics

Bewijs de ROI van je inspanningen met uitgebreide analytics. Draai rapportages uit en toon in euro’s aan hoe Marketing heeft bijgedragen aan de groei van je business.

Call-to-Actions

Zorg ervoor dat bezoekers je website niet verlaten, maar maak CTA’s waar je prospects niet omheen kunnen. Houd bij wie, waar, wanneer klikt en werk aan de hoogste conversieratio.

E-mail marketing

Haal het maximale rendement uit het meest effectieve marketingkanaal, met je eigen templates. Personaliseer de onderwerpregel en inhoud en draai A/B tests om openratio en conversie continu te verhogen.

CRM / Salesforce integratie

Koppel HubSpot aan je huidige CRM, of manage alles overzichtelijk op één plek met de gratis CRM software van HubSpot.

Paid campagnes

Maak iedere in- en uitgaande euro zichtbaar met Adwords en Facebook tracking. Omdat je precies weet wat werkt – en wat niet – verhoog je met elke nieuwe campagne je conversieratio.

HubSpot Marketing Automation reviews

HubSpot Marketing Automation reviews: wat zeggen duizenden gebruikers?

Natuurlijk wil je software selecteren die mee kan schalen met je organisatie. Meer dan 37.450 klanten wereldwijd erkennen HubSpot als dé marktleider op het gebied van Marketing Automation, CRM en meer. De cijfers hoef je niet uit je duim te zuigen: partijen als G2Crowd en TrustRadius geven op basis van onafhankelijke reviews continu een actuele kijk op zaken.

Vraag een HubSpot Marketing Automation Demo aan

Ontdek hoe je meer traffic en gekwalificeerde leads genereert met de Marketing Automation software van HubSpot: