HubSpot service hub

Behoud klanten langer & genereer meer omzet met de HubSpot Service Hub

Verhoog de klanttevredenheid, verlaag structureel je churn en haal zo meer omzet uit bestaande B2B business. Match service met hoe je klant vandaag verwacht geholpen te worden:

Demo aanvragen
HubSpot CRM

Wat is de HubSpot service hub?

De HubSpot Service hub is een set moderne tools – te koppelen aan HubSpot Sales en/of Marketing (Automation) software – waarmee organisaties de klanttevredenheid (en retentie) verhogen, churn structureel verlagen en zo meer omzet halen uit bestaande business. Match je service met hoe je klant verwacht geholpen te worden.

Huidige Service-uitdagingen in B2B

Marketing en Sales hebben veel tijd besteed aan het aantrekken en binnenhalen van klanten. Nu is het zaak ervoor te zorgen dat ze lang bij je aan boord willen blijven – door grip en zicht te houden op alle schakels in de klantreis. Maar dat is in het huidige digitale tijdperk gemakkelijker gezegd dan gedaan. Een greep uit de uitdagingen van B2B Service managers:

Tijdig bottlenecks in de klantreis signaleren

Je klanten staan continu met je organisatie in contact. Zij kijken niet naar je organisatie als een verzameling van losse personen, maar als één geheel. Om churn zo laag mogelijk te houden wil je tijdig signaleren en acteren op datgene wat de tevredenheid van je klanten in gevaar kan brengen. Vaak is deze informatie echter verspreid over verschillende collega’s en afdelingen. Periodieke surveys – hoe waardevol ook – geven slechts een indicatie van de kwaliteit van je dienstverlening. Hoe houd je een vinger aan de pols in alle schakels van het proces, en ruim je bottlenecks tijdig uit de weg?

Representatief klanttevredenheid vaststellen, anticiperen op behoeftes

De relatie die organisaties hebben met klanten is aan verandering onderhevig. B2B klanten willen – verwachten – dat je service-organisatie 24/7 paraat staat met advies en oplossingen. Ook al biedt het huidige digitale tijdperk verschillende mogelijkheden om de juiste content te bieden in de juiste context – zover zijn jullie nog niet. Tot die tijd is het zaak dat jullie je kostbare tijd zo efficiënt mogelijk indelen. Om dat te kunnen doen wil je de loyaliteit van je klanten in cijfers uitdrukken. Want: pas wanneer je kunt evalueren hoe groot de kans is dat klanten morgen bij je weggaan, kun je vandaag de juiste prioriteiten gaan stellen.

Efficiëntie van teams verhogen

In B2B zijn jouw producten en diensten vaak een essentiële schakel voor de ander om de business draaiende te houden. Er is geen tijd te verliezen als het gaat om downtime van een machine of het niet functioneren van business software. Een ticket moet onmiddellijk bij de juiste professional terechtkomen. Als Service manager ben je er aan gelegen dit proces zo goed mogelijk te stroomlijnen. Echter heeft je afdeling te maken met vrij veel administratieve taken, het zoeken naar de juiste resources en het beantwoorden van dezelfde terugkerende vragen.

Budget vrijspelen voor plannen

Als manager van een Klantenservice/Support afdeling sta je vaak tussen twee vuren. Enerzijds heb je te maken met het management en de directie met al haar plannen en ideeën, welke jullie bovendien soms nog percipiëren als "de klachtenafdeling". Anderzijds heb je je eigen afdeling te managen, met collega's die behoefte hebben aan support en informatie. De budgetten gaan naar Sales – zij brengen ten slotte het geld binnen. Terwijl het behouden van bestaande (tevreden) klanten veel minder kost dan het acquireren van nieuwe! Als je dit kunt overbrengen aan je organisatie gaat het vrijspelen van budget ineens een stuk soepeler.

Genereer meer omzet uit bestaande business met HubSpot Service hub:

Demo aanvragen

HubSpot Service Hub: van brandjes blussen naar klantretentie

De HubSpot Service hub helpt je processen te stroomlijnen, terugkerende taken te automatiseren en de efficiëntie van het team te verhogen. Zorg dat klanten lang bij je aan boord blijven, over tijd groeien en, nog beter: jouw organisatie met plezier introduceren bij hun netwerk.

Reageer sneller, werk vanuit één overzicht

Log met je gehele team in HubSpot in op één overzichtelijk dashboard en manage de klantrelatie via E-mail, Live chat en meer. Houd grip op wat klanten van je vragen, voer de dialoog en maak tickets aan voor complexere situaties.

Verlaag de churn

Omdat je gesprekshistorie, tickets, feedback en andere belangrijke informatie over je klant centraal verzamelt kun je heel gericht inzoomen op accounts die aandacht vergen. Besteed je tijd en aandacht aan de meest winstgevende klanten die dreigen bij je organisatie weg te gaan.

Verhoog de productiviteit

Gebruik workflows om repetitieve taken automatisch in goede banen te leiden en tickets te distribueren. Werk met je hele team vanuit één overzichtelijk dashboard. De tools van de HubSpot Service hub helpen je je tijd slimmer en efficiënter te besteden.

Ontvang direct feedback – niet wanneer het vuur gedoofd is

Gebruik de survey tools van HubSpot om het hele jaar door een kijkje te krijgen in de hoofden van je klanten. Je houdt efficiënt een vinger aan de pols en bepaalt zeer bewust waar je prioriteit aanbrengt in vervolgacties die arbeidsintensiever zijn.

Help klanten zelf antwoorden te vinden

Een kennisdatabank met antwoorden op veelgestelde vragen en nuttige artikelen helpt klanten snel aan antwoorden en bespaart je team tijd. De content wordt geïndexeerd, dus als je het slim aanpakt komen je klanten óók via Google bij jou uit.

Overtref de verwachtingen van je klanten met de HubSpot Service hub:

Conversations

Belangrijke service tools zijn ondergebracht in één overzichtelijk Conversations dashboard waarmee jij en je team op grote schaal – en persoonlijk – de klantrelatie managen en verbeteren.

Tickets

Manage vragen en problemen van je klanten vanuit één dashboard waar je hele team toegang tot heeft. Organiseer tickets, prioriteer moeiteloos en signaleer verbeterkansen.

Feedback (surveys)


Stuur gerichte surveys uit (tijdens cruciale contactmomenten én periodiek) om de tevredenheid en loyaliteit van je klanten vast te stellen. De feedback gebruik je om de klantervaring continu te optimaliseren.

Automatisering en routing

Leid processen in goede banen met routing – zodat tickets en taken altijd bij de juiste mensen uitkomen. Verstuur automatisch E-mails of notificeer je team op basis van feedback uit surveys.

Kennisdatabank (Knowledge Base)

Help klanten direct aan antwoorden op veelgestelde vragen met een rijke kennisdatabank vol artikelen en documenten. Je team houdt tijd over voor andere zaken.

Team E-mail

Koppel relevante E-mailadressen aan een universele inbox (het Conversations Dashboard van HubSpot) en creëer doorverwijzingen die inkomende E-mails in tickets veranderen en met de juiste persoon matchen.

Live Chat

Bied je klanten een laagdrempelig, toegankelijk kanaal waarop je op een zeer persoonlijke manier de dialoog aangaat. Interactief, en op het moment dat het hen het beste uitkomt.

Conversational Bots

Help klanten op grotere schaal: beantwoord veelgestelde vragen, laat klanten een meeting boeken en verwijs ze door naar relevante documentatie – of een collega van vlees en bloed.

Goals

Rapporteer op metrics in relatie tot een specifieke doelstelling, zoals de tijd die het kost om op een ticket te reageren. Gebruik Goals om gemakkelijker de afspraken in Service Level Agreements (SLA’s) na te komen.

Rapportage

Analyseer en rapporteer het succes van je service-orgaan: hoe beoordelen klanten je, hoe navigeren ze door je kennisdatabank (Knowledge Base), hoeveel tickets zijn er hoe snel worden ze afgehandeld?

Health Scoring

Evalueer met een ‘Health score’ hoe groot de kans is dat specifieke klanten morgen bij je weggaan. Stel met je team de juiste prioriteiten op basis van positieve en negatieve criteria per klant(relatie).

Meer dan 37.450 klanten groeien al met HubSpot.
Waar wacht je op?

Lees duizenden succesverhalen van HubSpot klanten

HubSpot in de media

“HubSpot provides one of the most comprehensive user experiences available. HubSpot stands head and shoulders above [others] when it comes to content. They also provide full funnel attribution and enables marketers to see all touch points with a client and not just last touch.”

Forbes

“HubSpot is the market leader for Marketing Automation”

G2Crowd

“HubSpot is #1 Marketing Automation Software”

TrustRadius

“HubSpot biedt het meest complete pakket, heeft ook de grootste aanhang en is de ‘thought leader’ wat betreft Inbound Marketing.”

Emerce

Vraag een HubSpot Service Hub demo aan

Ontdek hoe je de verwachtingen van je klanten overtreft en meer omzet genereert uit bestaande business: