NL
Contact

Inbound Sales

Van productiegerichte verkoop naar een klantgericht aankoopproces.

Inbound Sales: De macht in het koopproces is verschoven van verkoper naar koper.

Slechts 29% van de kopers wil tijdens de oriëntatiefase met sales spreken

Met de komst van het internet is het klantgedrag veranderd.

Prospects informeren zich via onafhankelijke kanalen en zijn beter op de hoogte...

 

57% van de aankoopreis is al voltooid wanneer een koper met sales in gesprek gaat

Er is noodzaak voor een andere sales aanpak.

Kopers treden pas in de laatste fase van het aankoopproces met een verkoper in contact. Het gevolg: een mismatch tussen tactieken van verkopers en verwachtingen van kopers.

Bedrijven met een goede samenwerking tussen marketing en sales realiseren een jaarlijkse omzetgroei van 20%

Sales en Marketing opereren als op zichzelf staande eilandjes.

Sales en Marketing opereren als op zichzelf staande eilandjes — terwijl ze sámen de sleutel tot meer klanten vormen.

Maar wat levert het op?

Hoe gebruikers HubSpot waarderen
(6358)
G2 Crowd
Meer inzicht in je salesfunnel
Manage en vul je salesfunnel langs een gestroomlijnd proces in plaats van in Excel sheets. Krijg real-time inzichten in (de waarde van) lopende deals zodat je eenvoudig betrouwbare forecasting kunt doen.
Krijg betere leads van je marketingcollega’s
Als verkoper wil je geen tijd verspillen aan de verkeerde leads. Dat hoeft ook niet, als je samen met Marketing lead kwalificatie implementeert. Zo treed je alleen nog in contact met leads die potentie hebben.
Sluit meer deals
Het inrichten van de salesfunnel, het definiëren van MQL/SQL criteria, de implementatie van CRM — allemaal onderdelen van een proces dat uiteindelijk bijdraagt aan één doel: meer nieuwe klanten voor jouw business.

Inbound Sales Methodiek:

Van productgerichte verkoop naar een klantgericht aankoopproces.

Let's talk
20200928_Webs_063-0742
20200928_Webs_063-0742
20200928_Webs_063-0742

Identificeer kansen in de markt.

Identify.

maak een selectie van Marketing Qualified Leads.

Veel salesmedewerkers hebben onvoldoende scherp welke kopers actief zijn in het aankooptraject, met een willekeurige benadering als gevolg. Als Inbound verkoper definieer je actieve kopers in jouw focusmarkt — zij die behoefte hebben aan een oplossing. Vervolgens geef je prioriteit aan de opvolging van kopers die ver zijn in het aankoopproces. 

 
20200928_Webs_041-0159
20200928_Webs_041-0159
20200928_Webs_041-0159

Ga het gesprek aan met de juiste leads.

Connect.

Maak een selecte van Sales Qualified Leads waar je tijd aan gaat besteden.

Koude e-mails en telefoontjes met een generieke pitch werken niet meer; een gepersonaliseerde benadering wel. Help kopers met waardevolle inzichten, tips en kennis. Stel vanuit een dialoog de uitdagingen vast en onderzoek oplossingsrichtingen. Op die manier kun je goed vaststellen of je waarde kunt toevoegen met je bedrijf. 

20200928_Webs_071-1000
20200928_Webs_071-1000
20200928_Webs_071-1000

Onderzoek of er voldoende basis is voor een winstgevende samenwerking.

Explore.

Besteedt je kostbare salestijd aan die bedrijven waar jij van waarde kunt zijn.

Traditionele verkopers schieten direct in een generieke presentatiemodus als een lead zijn interesse kenbaar maakt, terwijl Inbound verkopers onderzoeken of een samenwerking vruchtbaar zal zijn. Met een verkennende benadering krijg je doelen van kopers scherper en bouw je aan de relatie. Samen ontdek je of de oplossing die jij aanbiedt aansluit bij de behoefte van je klant. Het resultaat: een selectie van opportunities. En als je lead geen opportunity is, ook geen probleem. 

 
20200928_Webs_029-9866
20200928_Webs_029-9866
20200928_Webs_029-9866

Sluit meer deals met een gepersonaliseerde aanpak.

Advise.

Meer nieuwe klanten of nieuwe omzet.

Een presentatie die is toegespitst op de bedrijfssituatie van je koper resoneert beter dan een generieke pitch op de autopiloot. Je gebruikt de informatie uit de verkennende fase om binnen de context van je koper te communiceren. Geef je klant advies over hoe je oplossing zal helpen om de business doelstellingen te realiseren. 

 

Onze aanpak: Inbound Sales Workshops.

01

Inbound Sales Essentials

02

Markt en Strategie

03

Sales Proces

04

Inbound Sales Blueprint

01

Inbound Sales Essentials

Wat is Inbound Sales? Hoe werkt het in de praktijk? Wat zijn essentiële facetten binnen het proces? Allemaal vragen die beantwoord worden in de workshop. Tevens definiëren we business doelstellingen en de on- en offline resources die je hiervoor in gaat zetten.

02

Markt en Strategie

We brengen groeikansen voor jouw business in de kaart door focusmarkten te definiëren. En we bepalen hoe we deze markten vanuit Sales en Marketing strategisch gaan bewerken. Met welke DMU krijgen we bijvoorbeeld te maken? Welke Buyer Persona’s en bijbehorende kennisbehoeften vallen binnen die DMU?

03

Sales Proces

We gaan aan de slag met het Inbound Sales proces. Welke activiteiten horen bij welke fase van de Buyer Journey? En hoe voer je deze activiteiten in de praktijk uit? Ook de sales pipeline komt aan bod: hoe werk je met deal stages en betrouwbare forecasting?

04

Inbound Sales Blueprint

De Inbound Sales Blueprint is het plan van aanpak dat uit de workshops voortvloeit. Het beschrijft de uitgangspunten die leidend zijn voor een succesvolle implementatie van Inbound Sales, en fungeert als gids voor het ontwikkelen van gerichte sales initiatieven, zoals vertical attacks en e-mail sequenties.

Inbound Sales Blueprint

Het veranderde koopgedrag van de klant dwingt Sales en Marketing om anders te werken — om samen te werken, beter gezegd. Om de efficiëntie van dit nieuwe commerciële proces te borgen is een nauwgezette strategie nodig. Met de Inbound Sales Blueprint werk je met een aanpak die de samenwerking tussen Sales en Marketing faciliteert.

In de executie van de Inbound Sales Blueprint richten we ons op de implementatie van sales-tooling (zoals CRM) in de commerciële omgeving en het uitvoeren van gerichte salesinitiatieven. Dit doen we altijd met hetzelfde doel: het aantrekken van nieuwe klanten.

https://f.hubspotusercontent40.net/hubfs/452796/media/images/office%20images/webs-explaining5.jpeg
CRM
Organiseer, manage en vul je sales pipeline met een systeem dat werkt zoals jij verkoopt. Beweeg weg van het gerommel in Excel sheets en te complexe CRM-systemen — en krijg real-time inzichten in (de waarde van) lopende deals. Al je activiteiten geregistreerd, het salesteam gefaciliteerd.
Sales Alignment
Sales en Marketing opereren als op zichzelf staande eilandjes — terwijl ze sámen de sleutel tot meer klanten vormen. Bepaal gezamenlijk doelen, processen, KPI’s en lead kwalificaties — en breng de afdelingen op één lijn. Zodat jij meer én betere leads krijgt.
Sales Enablement
Inbound Sales is niet een trucje of tooltje — het is een commerciële aanpak die door de gehele organisatie geadopteerd moet worden. Tools faciliteren en processen geven richting, maar de ménsen moeten het doen. Actiegerichte praktijk-toepassingen stellen jou en je salesteam in staat meer deals te sluiten.
Ideal Buyer Profile
Definieer een IBP om je te richten op bedrijven die behoefte hebben aan je oplossing, waar je waarde kunt toevoegen en die bereid zijn te investeren.
Prospecting tool
Zie welke bedrijven je website bezoeken. En attendeer jezelf en je salesteam op de aanwezigheid van interessante prospects via automatische notificaties en filters.
Sales dashboard
Met een clean, visueel dashboard krijg je in één oogopslag een totaaloverzicht van je salesfunnel. Sorteer op deals, namen, bedrijven, afspraken etc. om de juiste data naar boven te halen.
Real-time notifications
Krijg een melding zodra een prospect je e-mail of bijlage opent, of lang op je pricing page blijft hangen. En zet je opvolging direct in gang.
E-mail templates
Zet je beste e-mails om in templates die je in enkele seconden — en zelfs in geautomatiseerde sequenties — kunt versturen. Meet hoe je e-mails presteren en stuur bij.
Meeting tool
Zeg vaarwel tegen gemiste telefoontjes en voicemails. Stuur prospects een link waarmee ze zelf een afspraak in jouw agenda kunnen inplannen, op basis van je beschikbaarheid.
Lead data
Vind elke interactie met een lead terug in een tijdlijn: e-mails, telefoontjes, afspraken en notities. Zie ook welke webpagina’s er (door collega’s) bekeken zijn, en wat de omzet van de organisatie is.
Reporting & forecasting
Krijg real-time inzichten in de waarde van lopende deals. Weet hoeveel potentiële omzet er per periode in je pipeline zit zodat je nauwkeurig kunt rapporteren en forecasten.
Marketing/Sales handover
Werk met MQL/SQL criteria en een gesmeerde overdracht van leads. Want tot wel 30% van alle verkoopkansen gaan verloren door het onbreken van Marketing/Sales handover.

What makes us different.

Niet alle Inbound Sales bureaus zijn hetzelfde.

Lees meer over ons

You’re ready.
Take the leap.

Ontdek hoe je meer deals sluit met Inbound Sales. 

Maak een afspraak