Ontdek hoe je meer deals sluit met Inbound Sales.
Van productiegerichte verkoop naar een klantgericht aankoopproces.
Van productiegerichte verkoop naar een klantgericht aankoopproces.
Met de komst van het internet is het klantgedrag veranderd.
Prospects informeren zich via onafhankelijke kanalen en zijn beter op de hoogte...
Er is noodzaak voor een andere sales aanpak.
Kopers treden pas in de laatste fase van het aankoopproces met een verkoper in contact. Het gevolg: een mismatch tussen tactieken van verkopers en verwachtingen van kopers.
Sales en Marketing opereren als op zichzelf staande eilandjes.
Sales en Marketing opereren als op zichzelf staande eilandjes — terwijl ze sámen de sleutel tot meer klanten vormen.
Van productgerichte verkoop naar een klantgericht aankoopproces.
maak een selectie van Marketing Qualified Leads.
Veel salesmedewerkers hebben onvoldoende scherp welke kopers actief zijn in het aankooptraject, met een willekeurige benadering als gevolg. Als Inbound verkoper definieer je actieve kopers in jouw focusmarkt — zij die behoefte hebben aan een oplossing. Vervolgens geef je prioriteit aan de opvolging van kopers die ver zijn in het aankoopproces.
Maak een selecte van Sales Qualified Leads waar je tijd aan gaat besteden.
Koude e-mails en telefoontjes met een generieke pitch werken niet meer; een gepersonaliseerde benadering wel. Help kopers met waardevolle inzichten, tips en kennis. Stel vanuit een dialoog de uitdagingen vast en onderzoek oplossingsrichtingen. Op die manier kun je goed vaststellen of je waarde kunt toevoegen met je bedrijf.
Besteedt je kostbare salestijd aan die bedrijven waar jij van waarde kunt zijn.
Traditionele verkopers schieten direct in een generieke presentatiemodus als een lead zijn interesse kenbaar maakt, terwijl Inbound verkopers onderzoeken of een samenwerking vruchtbaar zal zijn. Met een verkennende benadering krijg je doelen van kopers scherper en bouw je aan de relatie. Samen ontdek je of de oplossing die jij aanbiedt aansluit bij de behoefte van je klant. Het resultaat: een selectie van opportunities. En als je lead geen opportunity is, ook geen probleem.
Meer nieuwe klanten of nieuwe omzet.
Een presentatie die is toegespitst op de bedrijfssituatie van je koper resoneert beter dan een generieke pitch op de autopiloot. Je gebruikt de informatie uit de verkennende fase om binnen de context van je koper te communiceren. Geef je klant advies over hoe je oplossing zal helpen om de business doelstellingen te realiseren.
01
Inbound Sales Essentials
02
Markt en Strategie
03
Sales Proces
04
Inbound Sales Blueprint
Wat is Inbound Sales? Hoe werkt het in de praktijk? Wat zijn essentiële facetten binnen het proces? Allemaal vragen die beantwoord worden in de workshop. Tevens definiëren we business doelstellingen en de on- en offline resources die je hiervoor in gaat zetten.
We brengen groeikansen voor jouw business in de kaart door focusmarkten te definiëren. En we bepalen hoe we deze markten vanuit Sales en Marketing strategisch gaan bewerken. Met welke DMU krijgen we bijvoorbeeld te maken? Welke Buyer Persona’s en bijbehorende kennisbehoeften vallen binnen die DMU?
We gaan aan de slag met het Inbound Sales proces. Welke activiteiten horen bij welke fase van de Buyer Journey? En hoe voer je deze activiteiten in de praktijk uit? Ook de sales pipeline komt aan bod: hoe werk je met deal stages en betrouwbare forecasting?
De Inbound Sales Blueprint is het plan van aanpak dat uit de workshops voortvloeit. Het beschrijft de uitgangspunten die leidend zijn voor een succesvolle implementatie van Inbound Sales, en fungeert als gids voor het ontwikkelen van gerichte sales initiatieven, zoals vertical attacks en e-mail sequenties.
Het veranderde koopgedrag van de klant dwingt Sales en Marketing om anders te werken — om samen te werken, beter gezegd. Om de efficiëntie van dit nieuwe commerciële proces te borgen is een nauwgezette strategie nodig. Met de Inbound Sales Blueprint werk je met een aanpak die de samenwerking tussen Sales en Marketing faciliteert.
In de executie van de Inbound Sales Blueprint richten we ons op de implementatie van sales-tooling (zoals CRM) in de commerciële omgeving en het uitvoeren van gerichte salesinitiatieven. Dit doen we altijd met hetzelfde doel: het aantrekken van nieuwe klanten.
De #1 HubSpot Consultancy Partner voor bedrijven die slimmer willen groeien.
Wij optimaliseren je commerciële proces met het HubSpot CRM Platform. If not now, when?
Ontvang de laatste inzichten, event updates en productontwikkelingen.