Een nieuwe Marketing- en Sales aanpak dankzij teamprestaties
Het team van Thermo Fisher Scientific had een duidelijk doel voor ogen. Ze waren vastberaden om alle Sales en Marketingactiviteiten in lijn te brengen met het aankoopproces van prospects, om zo leads van hoge kwaliteit te genereren via digitale kanalen.
Daarnaast moest het team een manier van werken omarmen waarin lead nurturing centraal staat: leads voorzien van hoogwaardige content en service, van eerste klik tot het sluiten van de deal. Omdat distributeurs het nummer één saleskanaal is, betekende dit dat Phenom-World een manier moest vinden om nog beter met partners samen te werken en hen te helpen succesvol te zijn in hun Sales aanpak.
Lorelei de Boer: "Er was behoefte aan een nieuwe set Marketing en Salestools welke ons in staat stelt gestructureerd leads te genereren, te nurturen en gedrag te monitoren in elke fase van de buyer journey. Dit betekent: inzicht creëren in hoe prospects ons vinden, hoe ze zich bedragen op onze website en andere online kanalen, en begrijpen waarom ze bij ons kopen."
Daarnaast moest het team een nieuwe skill- en mindset adapteren om te kunnen werken volgens een nieuw commercieel proces, waarin Marketing en Sales structureel met elkaar samenwerken.
"De ROI van Marketing en Sales activiteiten was in sommige opzichten niet duidelijk. Gesprekken tussen collega's gingen niet altijd over harde data. Ons team besloot dat dit moest veranderen." - Lorelei de Boer, Digital Brand Manager bij Thermo Fisher Scientific