Plan een 1:1

Wat doet HubSpot?

Met een Sales Hub, Service Hub, CMS Hub, centraal CRM en één of twee (of 500) integraties is HubSpot een compleet, platformgebaseerd ecosysteem waarmee je commerciële teams in staat stelt te werken aan het centraal stellen van de klant en de groei van de eigen organisatie. 

Is HubSpot helemaal nieuw voor jou? Klik hier

Bij HubSpot draait het om drie dingen:

01

Het optimaliseren van de customer journey

02

Alignment van je commerciële organisatie

03

Het sturen op basis van klantdata

01

Pak knelpunten aan die klanten doen besluiten jou links te laten liggen.

Je commerciële organisatie is van gewicht. Groot gewicht. Om zo’n organisatie goed te laten draaien stop je er veel energie in. Vooral bij het opstarten. Maar heb je het eenmaal draaiende dan hoef je er relatief nog maar weinig energie aan toe te voegen. Toch?

Wij hebben ervaren dat organisaties die al draaien nog veel harder kunnen. Namelijk door het wegnemen van fricties in de klantreis. Fricties zijn namelijk alle zaken die de klantreis onnodig vertragen of moeilijker maken. Alles dat de klant teveel moeite kost om zijn of haar doel te bereiken.

En als er in die klantreis te veel fricties zitten, haakt een klant af. Want waarom zou ik wachten op een website die niet goed laad? Waar ik te lang moet zoeken om de juiste informatie te vinden? Krijg ik marketing mails terwijl ik al met sales praat? En hoezo moet ik voor de derde keer uitleggen wie ik ben als ik de customer service afdeling bel? Jullie kennen me toch?

 

02

Gebruik het momentum van je tevreden klanten om referrals en herhalingsaankopen te stimuleren.

Door het wegnemen van fricties in de customer journey en frustraties van de eigen medewerkers rondom complexe systemen en processen gaat je organisatie steeds harder draaien. HubSpot noemt dat het Flywheel effect.

Het ‘vliegwiel’ is een model dat het momentum uitlegt dat je krijgt wanneer je je hele commerciële organisatie met elkaar in verbinding brengt. En de klant hierin centraal stelt.

Geen trechtermodel meer waar marketing, sales en service in silo’s opereren, maar een ‘vliegwiel’ model waar de verantwoordelijkheid om klanten zo goed mogelijk te bedienen via de inbound philosophie, bij elke afdeling ligt. Geen onhandige handoffs tussen teams, maar een meer holistische, aangenamere ervaring die naadloos aansluit op de klantreis.

customer-marketing-sales-service

 

03

Creëer een 360-graden beeld van je klant.

Dat holistisch klantprofiel verkrijg je met klantdata. Klantdata dat in veel gevallen vanuit verschillende kanalen en systemen binnenkomt. Er worden vaak verschillende softwarepakketten gebruikt, excel bestanden bijgehouden en marketingtools aangeschaft. Het resultaat? Het centrale klantbeeld ontbreekt door gefragmenteerde data.

HubSpot helpt je alle informatie over een klant of prospect samen te brengen, toegankelijk voor alle teams in één tool, zodat je elk individueel contact vanaf het eerste moment kunt volgen – en dus beter in kunt spelen op klantbehoefte.

Flywheel (1)

 

Versnel de groei van je commerciële organisatie. Ontdek de toegevoegde waarde van HubSpot.

Het HubSpot-platform

Genereer meer gekwalificeerde leads, sluit meer deals en behoud goede klanten langer met het CRM, CMS en de marketing, sales en service software van HubSpot. 

Flywheel (1)

HubSpot CRM

Een goed CRM systeem geeft je een integraal beeld van al je contacten, leads, lopende deals en huidige klanten. Het verhoogt de algehele productiviteit van je marketing en salesteam. Én maakt daarbij slim gebruik van de mogelijkheden die dit digitale tijdperk biedt.

Wat is het HubSpot CRM?

Het cloud-based, gratis CRM van HubSpot is geen statische kaartenbak, maar stelt organisaties in staat de processen van marketing, sales en services te stroomlijnen en prestaties te verbeteren: van het genereren van leads en het sluiten van deals tot het bouwen aan duurzame klantrelaties.

78% van de klanten verwacht nu consistente interacties tussen de verschillende afdelingen.

Het CRM van HubSpot is de centrale schakel in een all-in-one marketing en sales suite. Marketing zorgt ervoor dat het CRM continu verrijkt wordt met gekwalificeerde leads, zodat sales aan de slag kan met de kansrijke prospects. Met de juiste processen zijn teams optimaal op elkaar ingespeeld en zorgen ze samen voor de groei van de business.

Maak je werk efficiënter en effectiever 

Naast een integraal beeld van al je leads en klanten, biedt de CRM tool van HubSpot verschillende features die je als commerciële professional helpen je werk efficiënter en effectiever uit te voeren.

 

Ontdek HubSpot CRM

heyday-han-laptop-sitting-working-laughing

“Webs helpt ons met onze eerste stappen in de wereld van inbound marketing. Het gaat er niet om wie het hardst schreeuwt, maar wie de meeste waarde toevoegt. Het is een plezier om met hen te werken en de resultaten zijn veelbelovend.”

Han Strijbos HEYDAY Facility Management

HubSpot CMS 

Van alle kanalen en tools die je inschakelt om in contact te komen en blijven met je klanten staat er één centraal: de website. Hoe richt je dit kanaal in als magneet van gekwalificeerde leads, contact-aanvragen en startpunt van hoogwaardige service? Van personaliseren per pagina tot optimaliseren voor een hogere conversie: het CMS van HubSpot zet de marketeer centraal. Zo kun jij, op jouw beurt, hetzelfde doen bij je potentiële klanten.

Wat is het CMS?

Het CMS van HubSpot is een snel, veilig en schaalbaar Content Management Systeem dat met de in 2020 vernieuwde en uitgebreide functionaliteiten nog beter antwoord geeft op de wensen van de moderne marketeer.

90% van de B2B-kopers maakt gebruik van online zoekmethoden om onderzoek te doen naar zakelijke aankopen.

Deze SaaS-gebaseerde CMS marktleider geeft gebruikers volledige controle over het laten groeien van hun business. Met honderden API’s, ingebouwde security en CRM backup is de HubSpot CMS Hub een platform waar ook sales en IT blij van worden.

Bouw een website die traffic, leads en klanten genereert.

Met het CMS van HubSpot beheer, meet en pas je al je content aan vanuit één platform. Met de verschillende functionaliteiten die het Content Management Systeem rijk is staan marketeers zelf aan het roer.

Ontdek HubSpot CMS

#UnlockYourGrowth

Marketing en sales: zie ze als één team

Bedrijven die erin slagen om hun accountmanagers en marketeers als één geoliede machine te laten samenwerken, zijn bewezen succesvoller. Hoe is dat bij jullie op de zaak?

Lees verder

Sneak peak: HubSpot CMS

Etiënne en Kelly nemen je in 2 minuten mee in de voordelen van het HubSpot CMS.

Vraag een HubSpot CMS demo aan

HubSpot Marketing Hub

Je doel: met ijzersterke marketingacties de zichtbare drijver zijn van aanvragen van je prospects én van je klanten. Verhoog je traffic en genereer kwalitatieve leads met de Marketing Automation tools van HubSpot. Met deze all-in-one Marketing software lanceer je marketing campagnes die aantrekken én converteren.

Wat is HubSpot Marketing Automation software?

De Marketing software van HubSpot brengt alle belangrijke tools voor marketeers onder op één plek: lead intelligentie, Marketing Automation, (nurturing) campagnes, workflows, e-mails, social, landingspagina's en meer.

73% van de B2B-kopers verwacht dat bedrijven de behoeften en verwachtingen van hun kopers begrijpen (bron)

Activeer je multichannel marketing strategie met HubSpot marketing automation tools

Al je marketing tools zijn met elkaar verbonden en stellen je als B2B Marketing professional in staat efficiënter en effectiever je werk uit te voeren:

Ontdek de HubSpot Marketing Hub

femke-walda-stock-portrait

“Wat een eyeopener! Het inbound marketing concept heeft ons hele idee van marketing en content veranderd. En Webs heeft ons geholpen op deze reis. Ze hebben veel goede ideeën en praktische tips.”

Femke Walda Alius Energy

Sneak peak: HubSpot Marketing Automation

Mark en Annebel nemen je in 2 minuten mee in de voordelen van de HubSpot Marketing Hub.

Vraag een HubSpot Marketing demo aan

HubSpot Sales Hub

Vandaag de dag is de klant in control. Je doelgroep heeft tegenwoordig ontelbaar veel mogelijkheden om online kennis op te doen – óók over producten en diensten in B2B. En dat brengt voor de sales professional een interessante nieuwe dynamiek met zich mee. De Sales Hub van HubSpot helpt je hierbij. 

Wat is HubSpot Sales software?

De HubSpot Sales Hub is is een set van tools, los in te zetten of in combinatie met andere HubSpot software, waarmee sales professionals efficiënter werken en de klantbeleving verbeteren.

69% wil Sales niet als zijn/haar primaire contact.

Log interacties met leads automatisch, krijg notificaties wanneer een lead actief is, verstuur E-mail reeksen en laat prospects zelf meetings boeken in je agenda. Onmisbaar voor professionals die de markt actief willen bewerken om meer new business te genereren in het digitale tijdperk.

Maak keuzes op basis van data.

HubSpot stelt je in staat de juiste prioriteiten te stellen, op de korte én lange termijn. En, minstens zo belangrijk: het helpt je de keuzes op basis van data te beargumenteren naar belangrijke stakeholders in de organisatie.

Ontdek de HubSpot Sales Hub

#UnlockYourGrowth

Inbound sales: van wc-eend naar het echte probleem van je klant

Draaien jouw accountmanagers nog steeds hun standaard verkoopriedel af of gun je ze de tijd om klanten echt uit de brand te helpen? Het is hoog tijd om de sales-koers te bepalen die je organisatie de komende jaren wil varen.

Lees verder

Sneak peak: HubSpot Sales Software

Thijs en Dee nemen je in 2 minuten mee in de voordelen van de HubSpot Sales Hub.

Vraag een HubSpot Sales demo aan

HubSpot Service Hub

Marketing en Sales hebben veel tijd besteed aan het aantrekken en binnenhalen van klanten. Nu is het zaak ervoor te zorgen dat ze lang bij je aan boord willen blijven – door grip en zicht te houden op alle schakels in de klantreis met HubSpot Service Hub. 

Wat is HubSpot Service Hub? 

De HubSpot Service hub is een set moderne tools – te koppelen aan HubSpot Sales en/of Marketing (Automation) software. De Service Hub helpt je je service processen te stroomlijnen, terugkerende taken te automatiseren en de efficiëntie van het team te verhogen. 

60% of consumers have stopped doing business with a brand due to a poor customer service experience

Manage vragen en problemen van je klanten vanuit één dashboard via tickets, stuur gerichte surveys uit, leid processen in goede banen met routing, help klanten direct aan antwoorden via de knowledge base en meer.

Van brandjes blussen naar klantretentie.

Zorg dat klanten lang bij je aan boord blijven, over tijd groeien en, nog beter: jouw organisatie met plezier introduceren bij hun netwerk.

Ontdek de HubSpot Service Hub

heleen-heijnis-stock-portrait

“Het team van Webs navigeerde ons door elke HubSpot stap. Zo werden moeilijke processen eenvoudig en beheersbaar gemaakt voor onze organisatie. Het team is enthousiast en vakkundig.”

Heleen Heijnis NetYCE

Sneak peak: HubSpot Service

Ralf en Wouter nemen je in 2 minuten mee in de voordelen van de HubSpot Service Hub.

Vraag een HubSpot Service demo aan
Stocksy_txpb47c2ded0vp200_OriginalDelivery_1488505-4k
Stocksy_txpb47c2ded0vp200_OriginalDelivery_1488505-4k
Stocksy_txpb47c2ded0vp200_OriginalDelivery_1488505-4k
Stocksy_txpb47c2ded0vp200_OriginalDelivery_1488505-4k

Wat is jouw uitdaging?

Van strategisch advies tot tactische planning en operationele begeleiding. We zijn er om je te helpen.