NL
Contact

B2B Website Design

Een website die constant blijft bijdragen aan de commerciële resultaten van je business.

Tijd voor een nieuwe website? In het digitale tijdperk is je website je beste salespersoon.

40% van de bezoekers verlaat een website als deze langer dan 3 seconden nodig heeft om te laden

Met de komst van het internet is het klantgedrag veranderd.

70% van het hedendaagse aankoopproces speelt zich online af. Zorg dat je hier dus ook aan de verwachtingen van de koper voldoet.

48% van de websitebezoekers heeft een negatieve perceptie van bedrijven met een slecht werkende website

“Je website is je visitekaartje” snijdt daarom geen hout meer.

Kopers gaan zelf op zoek naar informatie, en doen zaken met bedrijven die hen helpen tijdens deze zoektocht.

62% van de bedrijven genereert meer omzet na het maken van een mobielvriendelijke website

Het grootste deel van het internetverkeer komt binnen via mobiel.

Het is dus geen vraag meer of je nieuwe website mobielvriendelijk dient te zijn. Toch?

Wat levert een B2B website redesign met Webs op?

Een website die beter presteert
Een website zet je niet zomaar in omdat het kan — het is een middel om gekwantificeerde doelstellingen te behalen: meer traffic, leads en klanten. Want websites die alleen maar mooi zijn en niet wezenlijk bijdragen aan de businessdoelstellingen — daarvan zijn er al genoeg.
Ga niet langer over budget en tijd heen
Traditionele websiteprojecten duren altijd langer dan gepland, en kosten meer dan begroot is. Beweeg weg van deze frustraties met een methodiek waarmee je je deadline haalt én binnen je budget blijft. Jij blij, je baas blij.
Lagere opstartkosten
Traditionele websitebouw gaat gepaard met een onaangenaam kostenplaatje: een fors opstarttarief dat op voorhand moet worden betaald. Met onze moderne, 'agile' aanpak voorkom je hoge opstartkosten en houd je grip op je uitgaven.
Een verlengstuk van Marketing en Sales
De gemiddelde bedrijfswebsite is een op zichzelf staand element dat geen samenspel met Marketing en Sales vertoont. Je nieuwe website wordt een verlengstuk van de commerciële afdeling — een 24/7 salespersoon welke traffic, leads en concrete contact-aanvragen genereert.

6 veelgestelde vragen over websiteverbetering en -vernieuwing:

Let's talk
20200928_Webs_063-0742
20200928_Webs_063-0742
20200928_Webs_063-0742

1. Hoe genereer ik meer leads via mijn B2B website?

Focus is key

Al 70% van het aankoopproces is doorlopen voordat een prospect contact opneemt met Sales. Daar ligt een belangrijke kans voor Marketing om de website al vroeg in de aankoopreis in te zetten als generator van leads. Focus is hierbij key: denk goed na aan welke producten en markten je met Marketing aandacht wil besteden. Dit bepaalt in grote mate hoe je vervolgens op je website omgaat met call-to-actions en landingspagina's. De Inbound Marketing strategie is volledig gericht op het genereren van meer website-bezoekers en kwalitatieve leads op een manier die past bij hoe je klant vandaag de dag oriënteert en aankoopt.

 
20200928_Webs_041-0159
20200928_Webs_041-0159
20200928_Webs_041-0159

2. Wat kost een nieuwe b2b website?

Welke keuzes ga je maken?

Doe je onderzoek naar de kosten van een website, dan zul je gemerkt hebben dat prijzen sterk uiteen lopen. Hoeveel een website kost, is namelijk afhankelijk van verschillende factoren en keuzes. Denk aan: de domeinnaam, hosting en SSL certificaat, en het (laten) bouwen door een freelancer of website bureau. Heb je een CMS  draaien? Schrijf je teksten zelf, of niet? Van hoeveel templates maak je gebruik? In hoeveel talen wil je de website lanceren? Koop je beelden in, of laat je ze maken? Hoeveel tijd besteed je aan SEO? 

 
 
20200928_Webs_071-1000
20200928_Webs_071-1000
20200928_Webs_071-1000

3. Hoe stel ik een plan van aanpak op voor mijn website?

Welk element heeft de meeste impact op je businessdoelen?

Het kan vrij overweldigend aanvoelen wanneer het realiseren van de nieuwe bedrijfswebsite op jouw bordje belandt. Waar te beginnen? Welke belangrijke overwegingen dien je te maken? Het blog: Website ontwikkeling: Van online visitekaartje > marketingmachine legt uit welke stappen je kunt ondernemen, en waarom je website in het digitale tijdperk je beste salespersoon is – een kanaal dat met de juiste optimalisatie voor een groei van nieuwe leads en klanten zorgt.

 
20200928_Webs_029-9866
20200928_Webs_029-9866
20200928_Webs_029-9866

4. B2B vs B2C website: wat zijn de belangrijkste verschillen?

Kennisoverdracht en vertrouwen staat centraal

Terwijl B2C gericht is op beleving en branding, staat bij B2B kennisoverdracht en bouwen aan vertrouwen centraal. In B2B is vaak een grotere DMU betrokken, de aankoop is minder transactioneel van aard en er zijn duidelijke verschillen per markt. Er is regelmatig sprake van maatwerk en de investering is hoger. Of je nu werkzaam bent in de maakindustrie, SaaS of zakelijke dienstverlening, hetgeen je maakt/verkoopt is cruciaal voor de ander om de core business goed uit te kunnen voeren. Dat zie je terug op een B2B website: er is aandacht voor het product of de dienst, maar ook voor verschillende markten, applicaties, technologieën en werkwijzen.

 
 
20200928_Webs_084-1335
20200928_Webs_084-1335
20200928_Webs_084-1335

5. Een website die is geoptimaliseerd voor mobiel, hoe belangrijk is dat?

Het is geen vraag meer of je website mobielvriendelijk dient te zijn

Voor Google staat een goede gebruikerservaring centraal. De zoekmachine lanceert regelmatig updates op het algoritme welke effect kunnen hebben op de positie van jouw webpagina's. Hoe hoger je pagina getoond wordt door Google, hoe meer verkeer je naar je website kunt leiden! Aangezien het grootste deel van het internetverkeer tegenwoordig via een mobiel apparaat plaatsvindt en Google hier dus ook de nadruk op legt, is het geen vraag meer of je nieuwe website mobielvriendelijk dient te zijn. Naast een responsive website en de laadtijd zijn er nog vele andere best practices voor een website die is geoptimaliseerd voor mobiel verkeer.

 
A group of hubspot marketers working with their clients remotely
A group of hubspot marketers working with their clients remotely
A group of hubspot marketers working with their clients remotely

6. Hoe verhoog ik de conversie op mijn huidige website?

Wat wil je bereiken met je website?

Conversie is een term in de online marketing-wereld welke in procenten uitdrukt hoeveel mensen tot een specifieke actie overgaan. Denk bijvoorbeeld aan het aantal website-bezoekers dat converteert in een lead: gebeurt dat bij 1 op de 100 website-bezoekers, dan is je conversiepercentage 1%. Ons advies is eerst goed na te denken over wat je precies met je website wil bereiken, voordat je gaat nadenken over conversie-optimalisatie. 

 

Onze aanpak voor een B2B Website Design.

01

Doelstellingen

02

Buyer Persona's

03

Website Audit

04

Gebruikersonderzoek

05

Brainstorm

01

Doelstellingen

We stellen businessdoelstellingen op, zodat helder is wat we met de website willen bereiken. S.M.A.R.T. formuleren is cruciaal.

02

Buyer Persona's

We werken van buiten naar binnen. Daarom ontwikkelen we Buyer Persona’s voor de verschillende typen websitebezoekers. Aan de hand van de persona’s toetsen we ideeën en hypothesen.

03

Website Audit

Met kwantitatief onderzoek ontdekken we hoe je huidige website presteert. Welke elementen werken wel? Welke niet? En waarom?

04

Gebruikersonderzoek

Met kwalitatief onderzoek leren we je gebruikers beter kennen. Hoe gedragen ze zich op je site? Welke informatiebehoefte hebben ze?

05

Brainstorm

Aan de hand van de opgehaalde input komen we tot een eerste set van website-onderdelen, inclusief prioritering gedurende het ontwikkeltraject.

Geschikt voor mobiel
Een mobielvriendelijke website is cruciaal voor goede resultaten in zoekmachines. Met een reponsive design hou je mobiele gebruikers — en dus Google — tevreden.
Beter scoren in Google
Een hogere ranking in zoekresultaten zorgt voor een directe toename van traffic en leads. Realiseer een sterk organisch bereik met een website die (gebruikers)technisch geoptimaliseerd is.
Verhogen van de conversie
Met de juiste psychologische triggers en grafische elementen wordt je website een leadmachine. Conversie optimalisatie zorgt ervoor dat je aan de juiste knoppen draait.
Design in lijn met je merk
Een goed converterende website is cruciaal, maar je zakelijke identiteit ook. Met design dat past bij je merk creëer je een overtuigend totaalbeeld van je business.

Personaliseren van de boodschap
Mensen doen zaken met mensen, niet met bedrijven. Een gepersonaliseerde boodschap resoneert bij je doelgroep en zorgt voor binding met je organisatie.
Verhogen van de engagement
Houd bezoekers langer op je site met praktische informatie-voorziening en een intuïtieve gebruikerservaring. Geef prospects de kans om de voordelen van je oplossing te ontdekken.

What makes us different.

Niet alle B2B website bureaus zijn hetzelfde.

Lees meer over ons

You’re ready.
Take the leap.

Ontdek hoe je een website realiseert die bijdraagt aan de commerciële resultaten van je B2B business.

 
Maak een afspraak