B2B website Design

Een website die constant blijft bijdragen aan de commerciële resultaten van je business
Download whitepaper Website consult aanvragen
Webs Growth-Driven Design

Hoog tijd voor een nieuwe B2B website? In het digitale tijdperk is je website je beste salespersoon

70% van het hedendaagse aankoopproces speelt zich online af. Kopers gaan zelf op zoek naar informatie, en doen zaken met bedrijven die hen helpen tijdens deze zoektocht. “Je website is je visitekaartje” snijdt daarom geen hout meer. Je website als elementaire schakel in het koopproces van je klant — dat wel.

Wij maken een nieuwe website voor je die je snel kunt lanceren en die bijdraagt aan de commerciële resultaten van je business. Lees verder om te ontdekken hoe we dat aanpakken.

0%

40% van de bezoekers verlaat een website als deze langer dan 3 seconden nodig heeft om te laden

0%

48% van de websitebezoekers heeft een negatieve perceptie van bedrijven met een slecht werkende website

0%

62% van de bedrijven genereert meer omzet na het maken van een mobielvriendelijke website

Een website die beter presteert

Een website zet je niet zomaar in omdat het kan — het is een middel om gekwantificeerde doelstellingen te behalen: meer traffic, leads en klanten. Want websites die alleen maar mooi zijn en niet wezenlijk bijdragen aan de businessdoelstellingen — daarvan zijn er al genoeg.

Ga niet langer over budget en tijd heen

Traditionele websiteprojecten duren altijd langer dan gepland, en kosten meer dan begroot is. Beweeg weg van deze frustraties met een methodiek waarmee je je deadline haalt én binnen je budget blijft. Jij blij, je baas blij.

Lagere opstartkosten

Traditionele websitebouw gaat gepaard met een onaangenaam kostenplaatje: een fors opstarttarief dat op voorhand moet worden betaald. Met onze moderne, 'agile' aanpak voorkom je hoge opstartkosten en houd je grip op je uitgaven.

Een verlengstuk van Marketing en Sales

De gemiddelde bedrijfswebsite is een op zichzelf staand element dat geen samenspel met Marketing en Sales vertoont. Je nieuwe website wordt een verlengstuk van de commerciële afdeling — een 24/7 salespersoon welke traffic, leads en concrete contact-aanvragen genereert.

De traditionele vs de moderne website aanpak

Traditionele websitebouw resulteert in een statisch eindproduct dat in één keer wordt opgeleverd. In onze aanpak hanteren we een slimmere, iteratieve manier van website-ontwikkeling, die de risico’s van traditionele ontwikkeling vermijdt dankzij snellere livegang en continue optimalisatie op basis van data. Het resultaat: een beheersbare B2B website die constant meegroeit met je business.

Traditioneel vs. Moderne website design aanpak

Traditioneel webdesign vs. Growth-Driven Design

Traditioneel webdesign

  • Hoge opstartkosten
  • Niet flexibel
  • Gebaseerd op aannames
  • Buiten scope en over budget
  • Set and forget

Modern B2B webdesign

  • Lage opstartkosten
  • Agile
  • Gebaseerd op data
  • Op tijd en binnen budget
  • Snel lanceren en continu verbeteren

Het is tijd voor een website die gaat bijdragen aan je business

Jij bent in charge over de nieuwe website.

Realiseer een website die constant blijft bijdragen aan de commerciële resultaten van je business:

Download whitepaper

2

6 veelgestelde vragen over websiteverbetering en -vernieuwing

Hoe genereer ik meer leads via mijn B2B website?

Al 70% van het aankoopproces is doorlopen voordat een prospect contact opneemt met Sales. Daar ligt een belangrijke kans voor Marketing om de website al vroeg in de aankoopreis in te zetten als generator van leads. Focus is hierbij key: denk goed na aan welke producten en markten je met Marketing aandacht wil besteden. Dit bepaalt in grote mate hoe je vervolgens op je website omgaat met call-to-actions en landingspagina's. De Inbound Marketing strategie is volledig gericht op het genereren van meer website-bezoekers en kwalitatieve leads op een manier die past bij hoe je klant vandaag de dag oriënteert en aankoopt.

Wat kost een nieuwe B2B website?

Doe je onderzoek naar de kosten van een website, dan zul je gemerkt hebben dat prijzen sterk uiteen lopen. Hoeveel een website kost, is namelijk afhankelijk van verschillende factoren en keuzes. Denk aan: de domeinnaam, hosting en SSL certificaat, en het (laten) bouwen door een freelancer of website bureau. Heb je een CMS draaien? Schrijf je teksten zelf, of niet? Van hoeveel templates maak je gebruik? In hoeveel talen wil je de website lanceren? Koop je beelden in, of laat je ze maken? Hoeveel tijd besteed je aan SEO? Vraag hier een kostenindicatie voor het realiseren van jouw B2B website bij ons op.

Hoe stel ik een plan van aanpak op voor mijn website?

Het kan vrij overweldigend aanvoelen wanneer het realiseren van de nieuwe bedrijfswebsite op jouw bordje belandt. Waar te beginnen? Welke belangrijke overwegingen dien je te maken? Het blog: “5 tips voor je nieuwe B2B website” legt uit welke stappen je kunt ondernemen, en waarom je website in het digitale tijdperk je beste salespersoon is – een kanaal dat met de juiste optimalisatie voor een groei van nieuwe leads en klanten zorgt.

B2B vs B2C website: wat zijn de belangrijkste verschillen?

Terwijl B2C gericht is op beleving en branding, staat bij B2B kennisoverdracht en bouwen aan vertrouwen centraal. In B2B is vaak een grotere DMU betrokken, de aankoop is minder transactioneel van aard en er zijn duidelijke verschillen per markt. Er is regelmatig sprake van maatwerk en de investering is hoger. Of je nu werkzaam bent in de (maak)industrie, software of dienstverlening: hetgeen je maakt/verkoopt is cruciaal voor de ander om de core business goed uit te kunnen voeren. Dat zie je terug op een B2B website: er is aandacht voor het product of de dienst, maar ook voor verschillende markten, applicaties, technologieën en werkwijzen.

Een website die is geoptimaliseerd voor mobiel, hoe belangrijk is dat?

Voor Google staat een goede gebruikerservaring centraal. De zoekmachine lanceert regelmatig updates op het algoritme welke effect kunnen hebben op de positie van jouw webpagina's. Hoe hoger je pagina getoond wordt door Google, hoe meer verkeer je naar je website kunt leiden! Aangezien het grootste deel van het internetverkeer tegenwoordig via een mobiel apparaat plaatsvindt en Google hier dus ook de nadruk op legt, is het geen vraag meer of je nieuwe website mobielvriendelijk dient te zijn. Naast een responsive website en de laadtijd zijn er nog vele andere best practices voor een website die is geoptimaliseerd voor mobiel verkeer.

Hoe verhoog ik de conversie op mijn huidige website?

Conversie is een term in de online marketing-wereld welke in procenten uitdrukt hoeveel mensen tot een specifieke actie overgaan. Denk bijvoorbeeld aan het aantal website-bezoekers dat converteert in een lead: gebeurt dat bij 1 op de 100 website-bezoekers, dan is je conversiepercentage 1%. Ons advies is eerst goed na te denken over wat je precies met je website wil bereiken, voordat je gaat nadenken over conversie-optimalisatie. Wil je sturen op meer leads, of juist op hogere kwaliteit website-bezoekers? Ben je er zeker van dat je de traffic-to-lead conversie wil verhogen, dan geven we in dit blog een aantal conversie-optimalisatie tips.

Onze aanpak

Wij zijn Webs, een website bureau met al meer dan twintig jaar ervaring in het realiseren van websites voor B2B. Ons vertrekpunt: samen een proces doorlopen zonder hoofdpijn – met als resultaat een moderne en functionele website die meer traffic, leads en concrete aanvragen realiseert voor de organisatie. Dit is onze procesgerichte aanpak:

1

Strategie

In de eerste fase leggen we de fundering voor een winstgevende website. Samen halen we input op uit de organisatie, die we doorvertalen naar een gestroomlijnd ontwikkelproces.

Doelstellingen

We stellen businessdoelstellingen op, zodat helder is wat we met de website willen bereiken. S.M.A.R.T. formuleren is cruciaal.

Buyer Persona's

We werken van buiten naar binnen. Daarom ontwikkelen we Buyer Persona’s voor de verschillende typen websitebezoekers. Aan de hand van de persona’s toetsen we ideeën en hypothesen.

Website Audit

Met kwantitatief onderzoek ontdekken we hoe je huidige website presteert. Welke elementen werken wel? Welke niet? En waarom?

Gebruikersonderzoek

Met kwalitatief onderzoek leren we je gebruikers beter kennen. Hoe gedragen ze zich op je site? Welke informatiebehoefte hebben ze?

Brainstorm

Aan de hand van de opgehaalde input komen we tot een eerste set van website-onderdelen, inclusief prioritering gedurende het ontwikkeltraject.

2

Snelle lancering

We gaan snel online met een goede basis site — een verbetering t.o.v. je huidige site. Met de basis site vergaren we bezoekersdata, die we gebruiken om onderbouwde beslissingen te nemen in het continue verbeterproces.

Ga doelgericht aan de slag met je B2B website

Ontdek hoe je een website realiseert die bijdraagt aan de commerciële resultaten van je B2B business:

Website consult aanvragen

3

Continu verbeteren

Het continue verbeterproces omvat het optimaliseren en toevoegen van website-onderdelen op basis van gebruikersdata. We bepalen welke aanpassingen aan de basis website de meeste groei zullen opleveren, in functie van de gedefinieerde doelen. In de uitvoering doorlopen we een vaste cyclus.

Plan

We bepalen welk element de meeste impact zal hebben op de businessdoelen, en plannen de ontwikkelactie uit.

Ontwikkel

We ontwikkelen het gekozen element tijdens een sprint, op basis van de Scrum methodiek.

Leer

We analyseren het resultaat van het element en trekken lering uit de uitkomst.

Verbeter

We informeren Marketing en Sales over de user learnings en gebruiken deze om continu te optimaliseren.

Geschikt voor mobiel

Een mobielvriendelijke website is cruciaal voor goede resultaten in zoekmachines. Met een reponsive design hou je mobiele gebruikers — en dus Google — tevreden.

Beter scoren in Google

Een hogere ranking in zoekresultaten zorgt voor een directe toename van traffic en leads. Realiseer een sterk organisch bereik met een website die (gebruikers)technisch geoptimaliseerd is.

Verhogen van de conversie

Met de juiste psychologische triggers en grafische elementen wordt je website een leadmachine. Conversie optimalisatie zorgt ervoor dat je aan de juiste knoppen draait.

Design in lijn met je
 merk-DNA

Een goed converterende website is cruciaal, maar je zakelijke identiteit ook. Met design dat past bij je merk creëer je een overtuigend totaalbeeld van je business.


Personaliseren van de boodschap

Mensen doen zaken met mensen, niet met bedrijven. Een gepersonaliseerde boodschap resoneert bij je doelgroep en zorgt voor binding met je organisatie.

Verhogen van de engagement

Houd bezoekers langer op je site met praktische informatie-voorziening en een intuïtieve gebruikerservaring. Geef prospects de kans om de voordelen van je oplossing te ontdekken.

Helder communiceren van USP’s & UBR’s

Jij weet waarom je oplossing top is, maar weten prospects dat ook? Informeer je bezoekers op een heldere manier over je onderscheidend vermogen, zowel op visueel vlak als in tekst.

Exponential digital growth thanks to Webs!

Filipe Oliveira da Silva | Group Director Sales & Marketing | Veco Precision | 17 mei 2018

We have started our partnership with Webs in 2016 and soon could see the amazing results thereof. We have strictly followed the Inbound Marketing methodology and could immediately experience a huge growth in number of website visitors, sales qualified leads and new customers. Webs has helped to bring our Sales strategy to an upper level. The way we look to lead generation and business development is since then different and follows a more structured approach. I would strongly recommend Webs to any company that is willing to start or improve their Digital Marketing strategy.

Download case study

Succesvolle digitale transformatie met inbound!

Lorelei de Boer | Digital Brand Manager | Phenom-World | 2 mei 2018

In de afgelopen 1,5 jaar is Phenom-World op een totaal andere manier gaan kijken naar het genereren van leads via online en offline kanalen. Om grip te krijgen op kwaliteit en aantal leads hebben wij een inbound marketing strategie geïmplementeerd. Onze collega's werken nauw samen met het team van Webs in het uitstippelen van de route, aanbrengen van focus en het maken van fysieke producten. Resultaten tot nu toe: van 0 naar gem. 6000 bezoekers per maand op het blog, 400% groei in traffic naar conversieratio. De omzet beïnvloed door online groeide van 1.2 naar 2.2. miljoen euro!

Met Webs een groei in leads van 700% in 1,5 jaar!

Edwin Franken | Managing Director | TÜV Nederland | 4 januari 2018

Webs hielp TÜV Nederland met het inrichten van een toekomstbestendig marketingproces dat past in dit digitale tijdperk. Implementatie van een Inbound Marketingproces en Hubspot als marketing software leidde tot een 700% stijging van gekwalificeerde leads binnen 1,5 jaar na lancering. Inbound Marketing hielp doelstellingen, resultaten en de rol van marketing in de organisatie scherper neerzetten en zorgde tevens voor betere inzichten in onze doelmarkten en klanten zodat wij ook in staat zijn hen beter te ondersteunen met hun uitdagingen. De opvolgende implementatie van een Inbound Sales aanpak samen met Webs zorgde voor stelselmatige verbetering in de afspraken en integratie tussen marketing en sales, met groei en betere efficiëntie van opvolging van commerciële kansen als gevolg.

De partner die de taal spreekt van onze doelgroep

Renso Kuster | Manager Operations | Cadmes BV | 18 juni 2018

Samen met Webs werken wij aan het zo optimaal mogelijk benutten van onze online leadgeneratie tools. Hierbij verbaas ik mij telkens weer over hoe goed iedereen binnen Webs de taal spreekt van onze eindklant, de maakindustrie. Mede hierdoor kunnen wij snel met elkaar schakelen en worden onze behoeften snel omgezet in concrete campagnes en online content.

Excellent partner to work with

Marc Maureaux | Brand Manager | Toyota Material Handling Europe | 25 juni 2018

We are very happy to have chosen Webs to support us on our inbound journey. They are helping us with the steering from a strategic European level and operationally with the implementation of inbound on a local level. With a strong team supporting us, I feel that we are in good hands.

Fijne kundige partij om mee samen te werken

Rick de Laat | Online Marketing & Communicatie Specialist | SIBO Fluidra Netherlands B.V. | 8 augustus 2018

Hele fijne partij om mee samen te werken. Enthousiaste medewerkers die hun vak verstaan, zich goed inlezen en interesseren in jouw bedrijf en de markt waarop je acteert. Inbound marketing heeft bij ons de manier van denken flink beïnvloedt, zeker op afdelingen buiten marketing om. Hierin is het belangrijk om vanaf het begin zaken duidelijk en concreet over te brengen en zo betrokkenheid creëren. Daarin is Webs goed geslaagd!

Download case study

Inbound marketing levert een zichtbare bijdrage

Jonathan Lucas | Communications Specialist | SPGPrints B.V. | 18 juli 2018

Webs is voor ons meer dan een leverancier. Ze zijn als het ware een adviserende collega met kennis en ervaring van de markt. Al vroeg in het traject, bij het bepalen van de brand identity van SPGPrints, is Webs aanwezig geweest wat een enorm pluspunt was voor de doorvertaling naar online. Ze zijn met de juiste mensen op de juiste momenten aanwezig, nemen iedereen - ook op directieniveau - weldoordacht mee en maken voor de organisatie behapbaar en inzichtelijk wat inbound marketing is en wat je ermee kunt bereiken. Eerst zaaien en dan oogsten gaat voor ons zeker op: we zien inmiddels dat inbound een zichtbare bijdrage levert aan de verkoop en het gehele verkoopproces. Natuurlijk verkoop je geen machine enkel en alleen door marketing maar we spelen met inbound marketing wel een belangrijke rol. Van eerste online contact tot het fysiek sluiten van de deal, het gaat hand in hand met inbound en dat zal ook zo blijven. Webs helpt ons dat te realiseren!

Mee-denkers

Jens Hooiveld | Senior Marketing Automation Specialist | ManpowerGroup | 13 juli 2018

De mensen bij Webs zijn flexibel en hebben verstand van inbound marketing. Daarnaast zijn ze ook nog eens plezierig in de omgang. Leuk bedrijf!

Groeien doe je met Webs.

Hosang Safare | Account Manager | IT Creation | 11 juli 2018

Met de in-house specialisten, directe aanpak en doortastendheid heeft Webs alles in huis om je verder te brengen! Erg veel geleerd en zeer zeker een aanrader voor elke organisatie die wilt groeien!

Webs laat me anders denken en voelen

Ron A. F. Jacobs | Eigenaar | RAF Jacobs consultancy | 10 juli 2018

De profs van Webs schudden me wakker, halen me uit mijn traditionele 'vel' en brengen een nieuwe mindset in. En dat was hard nodig ook! Immers, hiermee bekijk ik klanten anders – lees: eigentijdser en effectiever – pak ze nu wel bij de lurven. Niet dat ik zo van 'meetbaarheid' hou, Nee integendeel, maar het is wel fijn dat ik nu weet hoeveel er mogelijk is qua groei in prospects en klanten.

Christian Kinnear | EMEA Managing director | HubSpot

Webs is a fast growing company. They are the #1 Partner in EMEA and belong to the Top 10 globally.

The experts

Edwin Vlems | Manager Marketing | MCB Nederland B.V. | 10 juli 2018

I have been working with Webs for years on various topics, they are clearly the bureau that understands inbound the best.

Enthousiast team wat de taal van de klant spreekt

Suzanne Bekkers - van Vroenhoven | Marketing & Communicatie specialist | CRH Mobile Fencing & Security | 11 juni 2018

Ik ervaar Webs sinds 3 jaar als een enthousiaste partner die van aanpakken weet. Sterk in content. Weten ook hoe ze moeten communiceren met collega's welke niet bekend zijn met vakjargon. Hierdoor een goed draagvlak wat onze prestaties ten goede komt. We zijn een internationel b-2-b speler met in ieder land een ander assortiment, een andere doelgroep en uiteraard een andere cultuur. Hier weten ze prima mee om te gaan.

Fijne partner op het gebied van online Marketing

Michael van der Windt | Directeur | Icamat Technology | 31 mei 2018

Sinds enkele maanden is onze nieuwe website www.icamat.com live die we samen met Webs hebben gerealiseerd. We hebben een mooi high-tech productiebedrijf en dat komt nu ook tot uiting op onze website. De vindbaarheid van Icamat op Google is sindsdien toegenomen. We krijgen leads binnen en hebben zelfs al een opdracht via de website gescoord! Ik ben blij met hoe soepel het traject met het team van Webs verliep en de ondersteuning die we hebben gehad. Op kantoor bij Webs is de sfeer altijd goed. De sessies om persona’s op te stellen om onze doelgroep beter te begrijpen was leerzaam: het schrijven van teksten door Webs verliep dan ook voorspoedig. Ik kijk terug op een leuk project en kijk uit naar de vele leads en omzetverhoging die onze vernieuwde website en online strategie gaat brengen.

Prima partner!

Hilde de Vocht | Director of Marketing and Communications | High Tech Campus Eindhoven | 31 mei 2018

Ons doel is de High Tech Campus in Eindhoven nationaal en internationaal te positioneren als de toonaangevende ‘high tech hotspot’ van Nederland. In Webs vonden wij een partner die samen met ons het marketing en sales proces gefocust en efficiënt heeft ingericht. En daar plukken we nog steeds de vruchten van. Samen hebben wij met marketing een belangrijke rol ingenomen in het verder op de kaart zetten van de campus. Marketing is vandaag een onmisbare schakel in het aantrekken en binden van gekwalificeerde leads voor sales. En kan dat ook aantonen aan het management. Dit helpt ons in de toekomst onze impact nog verder te vergroten!

Download case study

Samen met Webs onze digitale strategie waarmaken

Barbara Van Hamme | HR Manager | TUNAP Benelux | 31 mei 2018

TUNAP werkt al enkele jaren zeer positief samen met Webs. We hebben inbound marketing volledig omarmd om ons als kennisleider te positioneren en klanten aan te trekken. De communicatie is transparant, Webs denkt mee en stelt waar nodig de verwachtingen bij. We delen de filosofie dat marketing moet bijdragen aan resultaten voor sales en daarom staken zij met kop en schouders boven andere partners uit. Webs ontwikkelt zich continu en neemt ons daarin mee. Ze staan nooit stil! Een super resultaat is de granulaat-campagne waarin we een vraag van de markt hebben beantwoord. De content zorgt lang na lancering nog steeds voor traffic en leads.

Ga doelgericht aan de slag met je B2B website

Ontdek hoe je een website realiseert die bijdraagt aan de commerciële resultaten van je B2B business:

Website consult aanvragen