HubSpot product updates: januari 2022

3 min read
Feb 3, 2022 11:21:00 AM
New year, new me!? Better HubSpot! Ook in 2022 zal HubSpot enorme stappen blijven zetten om de growth suite uit te breiden. Met in deze eerste maand van het nieuwe jaar direct een paar schitterende updates waar menig organisatie op zat te wachten.

accent-line-red-xl

Microsoft Teams

Wat een bom dropte HubSpot enkele dagen geleden. Een veel gevraagde request is eindelijk beschikbaar! Het is vanaf nu mogelijk om je Microsoft Teams account te koppelen aan HubSpot. Door deze connectie op te zetten profiteer je direct van enkele voordelen:

1. Gebruik een Teams link binnen de meeting tool
Maak je als sales- of serviceteam gebruik van de meeting tool dan weet je waarschijnlijk al dat je eenvoudig een zoom link kunt toevoegen aan je meetings. Handig om direct digitaal een afspraak te plannen. Met de connectie van Teams kun je naast Zoom nu ook een Teams link toevoegen. Je bent dus niet meer direct gebonden aan Zoom of Google. Mooi voor organisaties die intern op de Microsoft draaien.

2. Notificaties via Teams
Waarschijnlijk maak je al gebruik van email notificaties via HubSpot. In-app notificaties of je krijgt een melding als je HubSpot in je browser hebt openstaan. Slack? Zonder meer! Hier voegt HubSpot nu ook Teams aan toe. Het is mogelijk om niet alleen via de eerder genoemde kanalen een notificatie te krijgen maar dit kan nu ook via de Teams app. Super om zo via Teams direct op de hoogte te worden gesteld van die nieuwe MQL of een deal die net afgerond is door je collega!

3. Microsoft Teams kanalen aanmaken via HubSpot
Deze derde toevoeging is wat meer situationeel en zeker niet voor iedereen relevant. Maar het is ook mogelijk om via workflows op basis van door jou gedefinieerd criteria automatisch Microsoft Teams kanalen aan te maken. Dit kan in sommige situaties zeer handig zijn.

Denk bijvoorbeeld aan een mooie workflow die automatisch een channel aanmaakt op het moment dat er een nieuwe klant/deal binnenkomt. Kun je direct via Teams aan de slag en de eerste acties uitzetten.

Je kunt de Microsoft Teams connectie via de App Marketplace installeren. Let wel, deze is nog in (publieke) BETA.

Betere workflow rapportages

Het meten van de effectiviteit van workflows is voor menig sales-, service, of marketing team een hele kluif. Vaak wordt al snel naar het einddoel van de workflow gekeken. Hoeveel personen hebben het eindstation gehaald en waar zijn ze eventueel afgehaakt. Je valt dan al snel terug op de inhoud van de workflow, die ene nurture email bijvoorbeeld, of die specifieke notificatie. Met een nieuw workflow overzicht kun je nu ook de complete workflow beter analyseren en zo over de gehele breedte trends en ontwikkelingen ontdekken.

Navigeer simpelweg naar je workflow en kies voor de optie Actions > details.

Hier zien we verschillende nieuwe rapporten:

1. Performance data voor alle workflowtypes (en dus niet alleen van contact gerelateerde workflows)
2. Email performance
3. Enrollment trends
4. Vergelijken van enrollments tussen 2 verschillende periodes
5. De historie en activiteiten van de workflow

Multi-stap feedback-enquêtes

Ben je binnen Marketing of (customer) service werkzaam dan weet je vast dat je je conversieformulieren niet al te lang moet maken. Hoe meer informatie je uitvraagt hoe minder kans je hebt dat iemand dit formulier ook invult. Het is een continue spel tussen jou en de bezoeker. Jij hebt die informatie nodig om goed te kunnen rapporteren en segmenteren en de bezoeker wil zo min mogelijk informatie prijs geven en simpelweg een ebook of een webinar bijwonen.

Op gebied van feedback uitvragen is dat niet anders. Zie je een "korte" enquête met 25 vragen of slechts een enquête met 2 vragen. De voorkeur zal al snel uitgaan naar de 2e variant. Met deze update heb je via de Service-hub de mogelijkheid om je enquête op te knippen in delen. Zo kun je zelf bepalen met welke enquête vragen je begint. Zijn deze vragen ingevuld dan kan de bezoeker naar de volgende pagina navigeren om de verdere vragen in te vullen.

Zo voorkom je uiteraard dat je ontvangers gaat overladen met direct een hele grote set van vragen maar loods je ze door de vragen over meerdere pagina's te verspreiden ze er stap voor stap doorheen.

Blijf op de hoogte

Benieuwd wat 2022 verder gaat brengen? Schrijf je in voor onze nieuwsbrief en blijf op de hoogte.

quote-example

Wil jij het maximale uit HubSpot halen? Abonneer je op onze nieuwsbrief, volg ons op LinkedIn of neem deel aan onze HubSpot User Days!

Ontdek HubSpot User Days