Contact

Wat doet HubSpot?

Met een Marketing Hub, Sales Hub, Service Hub, CMS Hub, en het centrale CRM met één, twee (of 500) integraties is HubSpot een compleet, platformgebaseerd ecosysteem waarmee je commerciële teams in staat stelt te werken aan het centraal stellen van de klant en de groei van de eigen organisatie. 

Is HubSpot helemaal nieuw voor jou? Klik hier

HubSpot CRM Platform is anders dan anderen

01

Content

02

Messaging

03

Automation

04

Reporting

05

Data

01

Waarom?

Net zoals we allemaal lucht, water en vuur nodig hebben om te overleven, hebben bedrijven: content nodig om de doelgroep te bereiken, goede messaging om het gesprek te starten, automatisering om processen te stroomlijnen, rapportage om te begrijpen wat werkt en wat niet - en natuurlijk een onderliggende laag van data om te kunnen optimaliseren. 

Om deze stappen van de customer journey goed in te richten kun je natuurlijk point solutions aanschaffen die een oplossing bieden voor een specifiek element dat je hoopt goed te kunnen managen. Kies je voor een point solution per onderdeel dan is het aan jou deze onderdelen aan elkaar te koppelen.Want als data, teams en processen niet goed op elkaar afgestemd zijn ontstaat er frictie in de customer journey. De kans ligt in het verminderen van deze fricties...

02

Creëer een integraal klantbeeld

Door het wegnemen van fricties in de customer journey en frustraties van de eigen medewerkers rondom complexe systemen en processen gaat je organisatie steeds harder draaien. HubSpot noemt dat het Flywheel effect.

Het ‘vliegwiel’ is een model dat het momentum uitlegt dat je krijgt wanneer je je hele commerciële organisatie met elkaar in verbinding brengt. En de klant hierin centraal stelt met HubSpot CRM Platform.

Geen trechtermodel meer waar marketing, sales en service in silo’s opereren, maar een ‘vliegwiel’ en CRM platform model, waar de verantwoordelijkheid om klanten zo goed mogelijk te bedienen via de inbound philosophie, bij elke afdeling ligt. Geen onhandige handoffs tussen teams, maar een meer holistische, aangenamere ervaring die naadloos aansluit op de klantreis.

03

Beslissingen nemen op basis van klantdata

Dat holistisch klantprofiel verkrijg je met klantdata. Klantdata dat in veel gevallen vanuit verschillende kanalen en systemen binnenkomt. Er worden vaak verschillende softwarepakketten gebruikt, excel bestanden bijgehouden en marketingtools aangeschaft. Het resultaat? Het centrale klantbeeld ontbreekt door gefragmenteerde data.

HubSpot helpt je alle informatie over een klant of prospect samen te brengen, toegankelijk voor alle teams in één tool, zodat je elk individueel contact vanaf het eerste moment kunt volgen – en dus beter in kunt spelen op klantbehoefte.

Get a demo en ontdek het HubSpot CRM Platform.

Versnel de groei van je commerciële organisatie. Ontdek de toegevoegde waarde van het HubSpot CRM Platform.

Het HubSpot CRM Platform

HubSpot bundelt alle kritische elementen van customer experience management in één 'unified code base' met één 'unified customer profile' in het midden: het HubSpot CRM Platform.

HubSpot CRM platform

Een integraal klantbeeld voor marketing, sales en customer service door het HubSpot CRM Platform.

hubspot salesforce integration
hubspot exact integration
hubspot microsoft dynamics integration
hubspot afas integration
custom hubspot integration

HubSpot CRM Platform

Een goed CRM systeem geeft je een integraal beeld van al je contacten, leads, lopende deals en huidige klanten. Het verhoogt de algehele productiviteit van je marketing en salesteam. Én maakt daarbij slim gebruik van de mogelijkheden die dit digitale tijdperk biedt.

Wat is het HubSpot CRM Platform?

Het cloud-based, gratis CRM van HubSpot is geen statische kaartenbak, maar stelt organisaties in staat de processen van marketing, sales en services te stroomlijnen en prestaties te verbeteren: van het genereren van leads en het sluiten van deals tot het bouwen aan duurzame klantrelaties.

78% van de klanten verwacht nu consistente interacties tussen de verschillende afdelingen.

Het CRM van HubSpot is de centrale schakel in een all-in-one marketing en sales suite. Marketing zorgt ervoor dat het CRM continu verrijkt wordt met gekwalificeerde leads, zodat sales aan de slag kan met de kansrijke prospects. Met de juiste processen zijn teams optimaal op elkaar ingespeeld en zorgen ze samen voor de groei van de business.

Maak je werk efficiënter en effectiever 

Naast een integraal beeld van al je leads en klanten, biedt de CRM tool van HubSpot verschillende features die je als commerciële professional helpen je werk efficiënter en effectiever uit te voeren.

 

Ontdek HubSpot CRM

Han Strijbos from HEYDAY laughing at the camera while sitting on a remote workstation

“Webs helpt ons met onze eerste stappen in de wereld van inbound marketing. Het gaat er niet om wie het hardst schreeuwt, maar wie de meeste waarde toevoegt. Het is een plezier om met hen te werken en de resultaten zijn veelbelovend.”

Han Strijbos HEYDAY Facility Management

HubSpot CMS 

Van alle kanalen en tools die je inschakelt om in contact te komen en blijven met je klanten staat er één centraal: de website. Hoe richt je dit kanaal in als magneet van gekwalificeerde leads, contact-aanvragen en startpunt van hoogwaardige service? Van personaliseren per pagina tot optimaliseren voor een hogere conversie: het CMS van HubSpot zet de marketeer centraal. Zo kun jij, op jouw beurt, hetzelfde doen bij je potentiële klanten.

Wat is het CMS?

Het CMS van HubSpot is een snel, veilig en schaalbaar Content Management Systeem dat met de in 2020 vernieuwde en uitgebreide functionaliteiten nog beter antwoord geeft op de wensen van de moderne marketeer.

90% van de B2B-kopers maakt gebruik van online zoekmethoden om onderzoek te doen naar zakelijke aankopen.

Deze SaaS-gebaseerde CMS marktleider geeft gebruikers volledige controle over het laten groeien van hun business. Met honderden API’s, ingebouwde security en CRM backup is de HubSpot CMS Hub een platform waar ook sales en IT blij van worden.

Bouw een website die traffic, leads en klanten genereert.

Met het CMS van HubSpot beheer, meet en pas je al je content aan vanuit één platform. Met de verschillende functionaliteiten die het Content Management Systeem rijk is staan marketeers zelf aan het roer.

Ontdek HubSpot CMS

#UnlockYourGrowth

Marketing en sales: zie ze als één team

Bedrijven die erin slagen om hun accountmanagers en marketeers als één geoliede machine te laten samenwerken, zijn bewezen succesvoller. Hoe is dat bij jullie op de zaak?

Lees verder

Sneak peak: HubSpot CMS

Etiënne en Kelly nemen je in 2 minuten mee in de voordelen van het HubSpot CMS.

Vraag een HubSpot CMS demo aan

HubSpot Marketing Hub

Je doel: met ijzersterke marketingacties de zichtbare drijver zijn van aanvragen van je prospects én van je klanten. Verhoog je traffic en genereer kwalitatieve leads met de Marketing Automation tools van HubSpot. Met deze all-in-one Marketing software lanceer je marketing campagnes die aantrekken én converteren.

Wat is HubSpot Marketing Automation software?

De Marketing software van HubSpot brengt alle belangrijke tools voor marketeers onder op één plek: lead intelligentie, Marketing Automation, (nurturing) campagnes, workflows, e-mails, social, landingspagina's en meer.

73% van de B2B-kopers verwacht dat bedrijven de behoeften en verwachtingen van hun kopers begrijpen (bron)

Activeer je multichannel marketing strategie met HubSpot marketing automation tools

Al je marketing tools zijn met elkaar verbonden en stellen je als B2B Marketing professional in staat efficiënter en effectiever je werk uit te voeren:

Ontdek de HubSpot Marketing Hub

femke-walda-stock-portrait

“Wat een eyeopener! Het inbound marketing concept heeft ons hele idee van marketing en content veranderd. En Webs heeft ons geholpen op deze reis. Ze hebben veel goede ideeën en praktische tips.”

Femke Walda Alius Energy

Sneak peak: HubSpot Marketing Automation

Mark en Annebel nemen je in 2 minuten mee in de voordelen van de HubSpot Marketing Hub.

Vraag een HubSpot Marketing demo aan

HubSpot Sales Hub

Vandaag de dag is de klant in control. Je doelgroep heeft tegenwoordig ontelbaar veel mogelijkheden om online kennis op te doen – óók over producten en diensten in B2B. En dat brengt voor de sales professional een interessante nieuwe dynamiek met zich mee. De Sales Hub van HubSpot helpt je hierbij. 

Wat is HubSpot Sales software?

De HubSpot Sales Hub is is een set van tools, los in te zetten of in combinatie met andere HubSpot software, waarmee sales professionals efficiënter werken en de klantbeleving verbeteren.

69% wil Sales niet als zijn/haar primaire contact.

Log interacties met leads automatisch, krijg notificaties wanneer een lead actief is, verstuur E-mail reeksen en laat prospects zelf meetings boeken in je agenda. Onmisbaar voor professionals die de markt actief willen bewerken om meer new business te genereren in het digitale tijdperk.

Maak keuzes op basis van data.

HubSpot stelt je in staat de juiste prioriteiten te stellen, op de korte én lange termijn. En, minstens zo belangrijk: het helpt je de keuzes op basis van data te beargumenteren naar belangrijke stakeholders in de organisatie.

Ontdek de HubSpot Sales Hub

#UnlockYourGrowth

Inbound sales: van wc-eend naar het echte probleem van je klant

Draaien jouw accountmanagers nog steeds hun standaard verkoopriedel af of gun je ze de tijd om klanten echt uit de brand te helpen? Het is hoog tijd om de sales-koers te bepalen die je organisatie de komende jaren wil varen.

Lees verder

Sneak peak: HubSpot Sales Software

Thijs en Dee nemen je in 2 minuten mee in de voordelen van de HubSpot Sales Hub.

Vraag een HubSpot Sales demo aan

HubSpot Service Hub

Marketing en Sales hebben veel tijd besteed aan het aantrekken en binnenhalen van klanten. Nu is het zaak ervoor te zorgen dat ze lang bij je aan boord willen blijven – door grip en zicht te houden op alle schakels in de klantreis met HubSpot Service Hub. 

Wat is HubSpot Service Hub? 

De HubSpot Service hub is een set moderne tools – te koppelen aan HubSpot Sales en/of Marketing (Automation) software. De Service Hub helpt je je service processen te stroomlijnen, terugkerende taken te automatiseren en de efficiëntie van het team te verhogen. 

60% of consumers have stopped doing business with a brand due to a poor customer service experience

Manage vragen en problemen van je klanten vanuit één dashboard via tickets, stuur gerichte surveys uit, leid processen in goede banen met routing, help klanten direct aan antwoorden via de knowledge base en meer.

Van brandjes blussen naar klantretentie.

Zorg dat klanten lang bij je aan boord blijven, over tijd groeien en, nog beter: jouw organisatie met plezier introduceren bij hun netwerk.

Ontdek de HubSpot Service Hub

heleen-heijnis-stock-portrait

“Het team van Webs navigeerde ons door elke HubSpot stap. Zo werden moeilijke processen eenvoudig en beheersbaar gemaakt voor onze organisatie. Het team is enthousiast en vakkundig.”

Heleen Heijnis NetYCE

Sneak peak: HubSpot Service

Ralf en Wouter nemen je in 2 minuten mee in de voordelen van de HubSpot Service Hub.

Vraag een HubSpot Service demo aan

Frequently asked questions

Voor wie is HubSpot bedoeld?

HubSpot is toegankelijk voor zowel start-ups, het mkb en grote internationale organisaties. Dit omdat het customer relationship management platform (CRM) gebouwd is als schaalbaar model. Met HubSpot kun je namelijk klein beginnen en naarmate de behoeften van je bedrijf groeit heb je de mogelijkheid Hubs of Tiers toe te voegen aan je bestaande plan. Daarnaast kun je Hubs afzonderlijk upgraden. Hierdoor kun je bijvoorbeeld op Enterprise level de Sales Hub aanschaffen terwijl je de gratis versie van de Operations Hub gebruikt. Zo worden bedrijfsprocessen makkelijk gestroomlijnd in één unified view en betaal je alleen voor wat je ook daadwerkelijk nodig hebt.

Hoe verloopt het onboarding proces van HubSpot?

Het eerste doel van elke standaard onboarding is het neerzetten van de basis. Dit wordt volledig door HubSpot of een HubSpot Partner gedaan. Er worden HubSpot accounts aangemaakt voor de juiste teamleden binnen je organisatie, socials worden geconnect, GDPR wordt ingesteld etc. Hierna wordt er een kick-off gepland met een consultant. Hij of zij kijkt naar jouw specifieke doelen, processen en uiteindelijk het team dat met HubSpot gaat werken binnen jouw organisatie. Met deze informatie wordt de portal in nauwe samenwerking opgezet. Of dat nu gaat om een marketing-, sales-, service- onboarding of CRM traject. De laatste stap in het onboarding traject is de training. In deze training neemt een consultant het team mee in alle features en processen in HubSpot. Zo is jouw team klaar om aan de slag te gaan.

Waarom samenwerken met Webs, #1 HubSpot partner in Nederland?

HubSpot succesvol van de grond krijgen vergt veel tijd, energie en kennis. Door samen te werken met een Hubspot Partner ben je verzekerd van een goede start. Webs werkt met een team van gecertificeerde HubSpot experts, die veel kennis en kunde hebben opgebouwd in de maakindustrie en SaaS markt. Onze experts kijken verder en begrijpen dat de tool niks is zonder dat het praat met je andere systemen en zonder dat de juiste processen zijn ingericht en je team ook daadwerkelijk met HubSpot kan werken. In tegenstelling tot sommige andere HubSpot Partners focussen we ons volledig op HubSpot. Daardoor kunnen we specialistisch advies geven, toegespitst op jouw portal behoeften. 

Waar vind ik betrouwbare reviews over HubSpot?

G2Crowd en TrustRadius zijn twee onafhankelijk platformen die oplossingen voor bedrijven beoordelen op basis van onafhankelijke referenties. Gebruikers worden geverifieerd door middel van LinkedIn. Zo kunnen ze hun eerlijke mening geven over HubSpot en andere tools en weten we zeker dat de reviews onafhankelijk zijn. Naast te kijken op deze platformen raden we aan eens in je omgeving te vragen wie er gebruikt maakt van HubSpot. Ook kun je HubSpot of een HubSpot Partner als Webs benaderen voor referenties. Wij kunnen je in contact brengen met organisaties die tegen dezelfde uitdaging aanliepen, in dezelfde industrie zitten, een soortgelijke organisatiestructuur hebben etc. 

Woman running across a pedestrian crossing
Woman running across a pedestrian crossing
Woman running across a pedestrian crossing
Woman running across a pedestrian crossing

Wat is jouw uitdaging?

Van strategisch advies tot tactische planning en operationele begeleiding. We zijn er om je te helpen.