HubSpot CRM

Manage je sales funnel & sluit meer deals met HubSpot CRM Software

Een goed CRM systeem geeft je een integraal beeld van al je contacten, leads, lopende deals en huidige klanten. Het verhoogt de algehele productiviteit van het Salesteam. Én maakt daarbij slim gebruik van de mogelijkheden die dit digitale tijdperk biedt.

Demo aanvragen
HubSpot CRM

Wat is Hubspot CRM?

Het cloud-based, gratis CRM van HubSpot is geen statische kaartenbak, maar stelt organisaties in staat de processen van Marketing, Sales en Services te stroomlijnen en prestaties te verbeteren: van het genereren van leads en het sluiten van deals tot het bouwen aan duurzame klantrelaties.

Huidige uitdagingen in Customer Relationship Management

Customer relationship management: het effectief managen van de relatie met je huidige en toekomstige klanten. Zodat ze niet eenmalig bij je kopen, maar van je producten en diensten gebruik willen blijven maken. Echter; klanten zijn minder voorspelbaar dan vroeger, en laten niet meer zo gemakkelijk aan zich verkopen. Hoe speel je daar op in?

Omzetkansen blootleggen op basis van klantgedrag

Van het aanboren van nieuwe markten tot het identificeren van up- of cross-sell mogelijkheden: je oren zijn continu gespitst voor omzetkansen. Maar (toekomstige) klanten pakken minder snel de telefoon op dan vroeger. Ze zoeken online naar oplossingen voor problemen en zijn minder trouw aan één en dezelfde leverancier. Het is zaak zo vroeg mogelijk de juiste signalen op te pikken, zodat je de klant met waardevolle adviezen naar je toe trekt en binnenhaalt. Dat is customer relationship management pur sang.

Grip krijgen op teamprestaties en efficiëntie

Veel waardevolle (klant)kennis is versnipperd door de organisatie, opgesloten in de hoofden en Excel sheets van collega’s. In plaats van te kunnen sturen op de algehele prestaties en groei van je team – en dus je organisatie – blijf je juist erg afhankelijk van alle losse schakels. Terwijl je, wanneer je een integraal beeld hebt van de klant en van je (sales)processen, je kunt gaan bouwen aan een geoliede machine die steeds slimmer wordt en continu zorgt voor omzetgroei.

Excelleren in Sales (niet in bijzaken)

Natuurlijk willen jij en je team bezig zijn met het vak waar jullie hart ligt – en waar jullie goed in zijn: Sales. In de realiteit zijn jullie veel tijd kwijt aan gebruiks-onvriendelijke systemen die een bron vormen van administratieve rompslomp. Het CRM systeem, als dit er al is, is een onvolledige, statische kaartenbak met verouderde informatie. Terwijl het een bron van waardevolle informatie zou moeten zijn waarin de klant en Sales processen centraal staan.

Betrouwbaar forecasten: richting geven aan team en organisatie

Als commercieel (eind)verantwoordelijke wil je goed onderbouwde keuzes maken over je focus op korte en lange termijn – en dit overbrengen aan anderen. Toch leunt je Sales forecast nu vaak op ervaring, onderbuikgevoel en resultaten uit het verleden. Een gewonnen of verloren deal vertelt je echter niet wanneer je dient op te schalen, of targets realistisch zijn, en of de deal morgen gaat vallen of volgende maand. Terwijl deze informatie juist cruciaal is voor toekomstige commerciële successen.

Houd grip op je commerciële doelstellingen met de gratis CRM software van HubSpot

Sales targets halen: dat is je doel. De systemen waar je dagelijks mee werkt moeten je hierbij helpen, door je continu een accuraat beeld te geven van je contacten, accounts en lopende deals. Je wil dus af van Excel sheets, plakbriefjes en ERP systemen. Met het HubSpot CRM behaal je targets en stuur je op consistente omzetgroei.

HubSpot Pipeline Management: krijg grip op lopende deals

Het kunnen managen van de Sales funnel is de basis voor goede Sales. Met het CRM van HubSpot heb je continu zicht en grip op wat er in de pijplijn zit en hoe deals zich vorderen.

Kwalificeer leads direct, put uit een en dezelfde company database

Relevante informatie over het bedrijf waar je prospects werken wordt in het HubSpot CRM automatisch verrijkt met relevante informatie door HubSpot. Ook werkt iedereen vanuit dezelfde set aan data, dus: geen ruis meer. Zo kun je écht adviserend gaan verkopen, en meer deals sluiten.

Een integraal klantbeeld: gedeelde informatie, kennis en processen

In het CRM van HubSpot borg en manage je leads, deals en andere belangrijke informatie op één plek, in plaats van versnipperd over ERP systemen, Excel sheets, post its en visitekaartjes.

Druk in cijfers uit hoe je Salesteam presteert

Laat onderbuikgevoel achterwege: kwantificeer alle prestaties van je Salesteam. Het CRM van HubSpot geeft transparantie in de status van alle lost & won deals en laat je in de toekomst betrouwbaarder voorspellen.

Koppel met bestaande systemen. Zonder IT

Koppel het CRM systeem van HubSpot met je bestaande systemen zonder dat je hier IT bij nodig hebt. Verkopen heeft de hoogste prioriteit – en niet de technische (on)mogelijkheden.

Voorspel welke deals vallen – en wanneer

Het overzichtelijke dashboard staat centraal in het CRM van HubSpot. Het laat je alle lopende deals zien, gesorteerd op o.a. deal stage, eigenaar en bedrag. Voorspellen en sturen op omzetgroei was nog nooit zo gemakkelijk.

HubSpot CRM voor teams

Het CRM van HubSpot is de centrale schakel in een all-in-one Marketing en Sales suite. Marketing zorgt ervoor dat het CRM continu verrijkt wordt met gekwalificeerde leads, zodat Sales aan de slag kan met de kansrijke prospects. Met de juiste processen zijn teams optimaal op elkaar ingespeeld en zorgen ze samen voor de groei van de business.

Hoe haal je optimale prestaties uit je team? Het CRM Systeem van HubSpot heeft duidelijke voordelen voor Sales:

  • Sales in de lead – niet IT of productie
  • Werk efficiënter en effectiever
  • Houd continu grip op status van leads en deals
  • Besteed je aandacht aan kansrijke leads
  • Maak connectie o.b.v. toegevoegde waarde
HubSpot CRM voor Sales teams

Als commercieel (eind)verantwoordelijke wil je de grote lijnen in de gaten houden – maar ook kunnen inzoomen wanneer nodig.

  • Heb real-time inzicht in de status van elke deal
  • Voorspel (en stuur op) omzetgroei
  • Minder afhankelijk van het individu
  • Weet hoe je Sales teams presteren
  • Start met verkopen zoals je klant koopt
HubSpot CRM voor Commercieel Directeuren

Het CRM van HubSpot biedt niet alleen voor Sales, maar ook voor Marketing professionals duidelijke voordelen.

  • Bewijs de ROI van Marketing van klik tot klant
  • Alle contacten en leads borgen op een plek
  • Help Sales beslagen ten ijs te komen
  • Maak waterdichte analyses en rapportages
HubSpot CRM voor Marketing

HubSpot CRM Tool: de belangrijkste functionaliteiten voor je commerciële team

Naast een integraal beeld van al je leads en klanten, biedt de CRM tool van HubSpot verschillende features die je als commerciële professional helpen je werk efficiënter en effectiever uit te voeren:

Contact management

Omdat je je contacten op een centrale plek borgt en inzicht krijgt in gedrag, is het CRM van HubSpot de ruggengraat van alle Marketing en Sales activiteiten.

Deal stages dashboard

Manage je Sales pijplijn met een overzichtelijk dashboard. Je sorteert deals op fase, Sales rep, team, bedrag of meer – met de filters die jij belangrijk vindt.

Automatisch calls loggen

Telefoongesprekken, E-mailverkeer en andere contactmomenten met prospects log je automatisch. Sync je E-mail met HubSpot en stop met het handmatig invoeren van elke afzonderlijke notitie.

Hot lead notificaties

Niet bij elke outreach een reminder in je agenda zetten, maar een notificatie ontvangen wanneer een prospect je E-mail opent of een bijlage download. De timing van je opvolging is altijd perfect.

Complete company database

Put uit de rijke HubSpot database met informatie van bedrijven van over de hele wereld. Je contact records worden door de HubSpot CRM software direct aangevuld met kloppende, waardevolle informatie.

Automatisch meetings boeken

Vergeet dat steeds over en weer E-mailen met een prospect om een meeting te boeken. Laat hen zelf de afspraak boeken in je agenda. Met een deelbare link – op data en tijden die jij als beschikbaar opgeeft.

E-mail (opvolging)

Gebruik gepersonaliseerde E-mails en bepaal wanneer – en met welke interval – ze verstuurd worden. Geautomatiseerd. Sluit deals terwijl je slaapt.

E-mail Templates

Maak templates van je beste E-mails en deel ze met je team. Vul je eigen bibliotheek met de meest effectieve E-mails in elke fase van het aankoopproces. Personaliseer – zonder steeds het wiel opnieuw uit te vinden.

Manage je sales funnel en sluit meer deals met het CRM Systeem van HubSpot

Demo aanvragen
Webs team Diamond Hubspot

Een HubSpot CRM Training volgen

Je wilt graag dat je team optimaal gebruik maakt van de tool: breng jezelf en je team daarom op het gewenste niveau met een HubSpot CRM training.

De training wordt verzorgd door een ervaren consultant van Webs – we zijn de enige HubSpot Diamond Partner van de Benelux en de nummer #1 HubSpot partner in EMEA. De CRM Training in HubSpot wordt toegespitst op jouw commerciële groeiambities.

Lees meer
HubSpot CRM Reviews

HubSpot CRM Reviews: wat zeggen duizenden gebruikers?

Wil je weten hoe het CRM van HubSpot presteert ten opzichte van andere CRM systemen in de markt? Partijen als G2Crowd en TrustRadius geven een actueel beeld van hoe het CRM van HubSpot wordt beoordeeld. Omdat deze informatie wordt samengesteld op basis van reviews van de gebruiker geven G2Crowd en TrustRadius een onafhankelijke kijk op zaken.

HubSpot in de media

“HubSpot CRM is the highest rated CRM Software based on user satisfaction.”

G2Crowd

“The CRM of HubSpot is amongst the top rated software of 2018”

TrustRadius

“HubSpot offers another top CRM service to help teams organize and manage their pipeline visually in real-time.”

Forbes

“HubSpot's CRM lead management system is chosen 'Customer's choice' of 2018.”

Gartner

Vraag een HubSpot CRM Demo aan

Ontdek hoe je je sales funnel effectief managed en meer deals sluit met een demo van de CRM software van HubSpot: