sales software

Bereik je targets sneller met HubSpot Sales software

Log interacties met leads automatisch, krijg notificaties wanneer een lead actief is, verstuur E-mail reeksen en laat prospects zelf meetings boeken in je agenda. Onmisbaar voor professionals die de markt actief willen bewerken om meer new business te genereren in het digitale tijdperk.

Demo aanvragen
HubSpot CRM

Wat is HubSpot Sales?

De HubSpot Sales hub is is een set van tools, los in te zetten of in combinatie met andere HubSpot software, waarmee Sales professionals efficiënter werken en de klantbeleving verbeteren.

Het is onderdeel van de totale suite van HubSpot. Daarnaast is er het CRM, de Marketing Hub en Service Hub.

Uitdagingen van de Sales professional in het digitale tijdperk

Vandaag de dag is de klant in control. Je doelgroep heeft tegenwoordig ontelbaar veel mogelijkheden om online kennis op te doen – óók over producten en diensten in B2B. En dat brengt voor de Sales professional een interessante nieuwe dynamiek met zich mee.

Tijd besteden aan de juiste leads

Jij en je team hebben het druk. Niemand wil een halve dag in de auto zitten voor een slechte lead. In plaats daarvan besteed je je kostbare tijd liever aan de kansrijke prospects: potentiële klanten die zich al actief over je website, social media en andere kanalen bewegen. En die bevoegd zijn om beslissingen te nemen. Weten aan welk laaghangend fruit je team tijd wil besteden helpt je bij het stellen van de juiste prioriteiten.

Al vroeg in de klantreis een voorkeurspositie krijgen

Je potentiële klanten gaan online op zoek naar antwoorden op vragen, en kiezen de partij die hen het beste helpt bij het formuleren van een oplossing. Enkel praten over je product of dienst is daarom niet langer voldoende. Als je weet hoe de ander online oriënteert en aankoopt kun je met de juiste adviezen – en op het juiste moment – aanwezig zijn en waarde toevoegen.

De productiviteit van Sales teams verhogen

In elk Sales proces heb je te maken met terugkerende taken: E-mails schrijven, telefoongesprekken loggen, reminders instellen. Het kost je veel tijd om telkens het wiel opnieuw uit te vinden, het is bovendien foutgevoelig en komt je algehele productiviteit niet ten goede. Deze tijd wil je liever besteden aan het adviseren van potentiële klanten en hen verder helpen in de aankoopreis, zodat ze aan het einde van de rit voor jouw producten en diensten kiezen.

Meer new business genereren

Speelt je organisatie al slim in op groeikansen in nieuwe applicaties en markten? Wanneer je omzetdoelstellingen deels bij new business liggen, dan wil je met Sales en Marketing actief de markt gaan bewerken. Maar hoe weet je welke aanpak effectief zal zijn in die specifieke markt? En zijn je Sales collega’s gewend om zelf in de actie-modus te gaan of is de houding nog afwachtend?

sales software

Bewerk de markt effectief met tijdbesparende HubSpot Sales software

De Sales hub van HubSpot helpt je op een efficiënte manier aan de slag te gaan met de juiste leads. Log interacties met leads automatisch, ontvang notificaties wanneer een lead actief is, verstuur E-mail reeksen en laat prospects zelf meetings boeken in je agenda. Je automatiseert Sales en bespaart tijd, terwijl je persoonlijker wordt dan ooit.

Weet welke prospects nu naar je bedrijf kijken

Op dit moment lezen potentiële klanten zich in over je producten en diensten, zonder dat jij daar weet van hebt. HubSpot vertelt je wie, wanneer, welke pagina’s op je website bekijkt. Zo maak jij een connectie die meteen raak is.

Maak slimmer de eerste connectie

Vul je agenda met afspraken door je leads op het juiste moment op te volgen. Met o.a. E-mail reeksen, analyse op open- en klikgedrag en het loggen van calls maak je op een slimmere manier de eerste connectie.

Sluit sneller de deal

Omdat HubSpot je vertelt welke pagina’s in jouw bijlage je prospect precies lezen, raak jij in het Sales-gesprek altijd de juiste snaar. Die afspraak heeft hij/zij trouwens zelf in je agenda geschoten met behulp van de Meetings tool.

Automatiseer repeterende Sales taken

Leads roteren onder teamleden. E-mail (reeksen) versturen. Leads opvolgen met workflows. De Sales software van HubSpot helpt je precies die taken te automatiseren die je in het verleden al succes hebben gebracht.

Manage je pijplijn met Sales dashboards

De Sales dashboards richt je zó in, dat jij alle inzichten hebt om je lopende deals te managen. Maak nieuwe deals aan en breng de status up-to-date zodat je altijd zicht hebt wat er voor nodig is om die ene deal te laten vallen.

Excellereer in Sales, niet in Excel

Jij wil bezig zijn met het maken van connectie met prospects, niet met eindeloze administratie. Lead info aanvullen, gesprekken loggen, taken aanmaken en ga zo maar door – HubSpot Sales neemt de rompslomp uit handen.

HubSpot Sales software: welke features heeft je team tot de beschikking?

De Sales Hub van HubSpot heeft een gratis variant: geschikt om te ondervinden of de tool je gaat helpen vaart te maken. Wil je structureel gaan werken aan het verbeteren van productiviteit van het team en sneller deals sluiten, dan zijn de betaalde varianten aan te raden. De belangrijkste features van HubSpot Sales software zijn:

E-mail (reeksen)

Schrijf een reeks gepersonaliseerde E-mails op een moment dat het jou uitkomt. Bepaal wanneer – en met welke interval – ze verstuurd worden. Sluit deals terwijl je slaapt.

E-mail Templates

Leg het raamwerk van de E-mails die het beste worden ontvangen door je relaties en prospects vast in Templates. Deel ze met je hele team en sla ze op in je E-mail inbox, zodat je er elk moment bij kunt.

Documenten


Leg je beste presentaties en andere Sales informatie vast in Documenten, zodat je hele team er beter van wordt. Houd vervolgens bij welke prospects je bijlage openen – en ook aan welke pagina’s ze de meeste tijd besteden.

E-mail tracking en notificaties

Weet wanneer je E-mail wordt geopend, wanneer er op een link wordt geklikt of wanneer je bijlage wordt gedownload. Met E-mail tracking en notificaties is je opvolging altijd haarscherp.

Automatisch meetings boeken

Vergeet dat steeds over en weer E-mailen met een prospect om een meeting te boeken. Laat hen zelf de afspraak boeken in je agenda. Met een deelbare link – op data en tijden die jij als beschikbaar opgeeft.

Live Chat

Ieder mens heeft een unieke communicatievoorkeur. Maak direct de connectie met je prospects via een Live Chat op je website. Verwijs door waar nodig, zodat aanvragen bij de juiste Sales rep uitkomen.

Calls inplannen, loggen & meten

Koppel je smartphone met HubSpot Sales software en log calls automatisch in het CRM. Of neem gesprekken op, ontdek je verbeterpunten en kom de volgende keer sneller tot de kern.

Lead Scoring (Predictive)

Ken automatisch scores toe aan leads op basis van hun online gedrag, en bepaal zo gemakkelijker aan wie je je aandacht besteedt. De meest kansrijke prospects gaan natuurlijk voor.

Sales Automation

Gebruik workflows om handmatige taken te automatiseren, roteer leads, maak deals en taken aan en meer.

Heldere rapportage

Stel moeiteloos rapportages op, en neem daar alleen de cijfers in op die relevant zijn voor de ontvanger. Zo overtuig je je collega’s en baas met precies die informatie die voor hen noodzakelijk is om keuzes te maken.

Salesforce integratie

Houd zicht op elke interactie met klanten en prospects die via E-mail, telefoon of fysieke afspraak heeft plaatsgevonden dankzij de naadloze integratie met Salesforce.

Bereik je targets sneller en sluit betere deals met HubSpot Sales software

Demo aanvragen
HubSpot voor Sales teams

HubSpot voor Sales teams: verkoop zoals de klant koopt

Waarschijnlijk houdt je organisatie er verschillende Sales processen op na. Logisch: de routes die je Sales teams bewandelen bij prospects en klanten kunnen nu eenmaal sterk van elkaar verschillen op basis van de industrie, bedrijfsgrootte of geografie. Daarnaast biedt je organisatie wellicht ook nog verschillende producten of diensten aan.

Al deze verschillende ‘Sales pijplijnen’ kunnen worden ingericht in HubSpot en worden gekoppeld aan deals. HubSpot biedt Sales teams niet alleen veel flexibiliteit, maar geeft je collega’s ook de mogelijkheid om te werken op een manier die het beste aansluit bij hoe iedere unieke klant aankoopt.

HubSpot CRM

HubSpot CRM en Sales: de klant centraal stellen

Je prospects en klanten komen op ontelbare manieren met je organisatie in aanraking. Daarbij maken ze geen onderscheid tussen online en offline: vanuit alle principes (Marketing, Sales, Services) willen ze zo goed mogelijk geholpen worden. In de ideale situatie is Marketing toegewijd aan het aantrekken en binden van personen die binnen je ideale klantprofiel vallen. Sales wil inzicht krijgen in touchpoints, het gesprek aangaan en inzichten doorvertalen naar passende oplossingen. Is de klant eenmaal aan boord, dan moet de beleving van even hoge kwaliteit zijn!

Het moderne CRM systeem van HubSpot is dé centrale plek waar je al deze informatie over je leads, klanten en interacties borgt. Daarom biedt HubSpot haar CRM gratis aan. Vervolgens koppel je de software (de Sales, Marketing en Service hub) aan het CRM om commerciële teams nog efficiënter en effectiever te laten werken. Lees hier meer over het HubSpot CRM.

HubSpot Sales dashboard

HubSpot Sales Dashboard: keuzes maken op basis van data

Het HubSpot Sales Dashboard geeft je een overzicht van de productiviteit van je Sales team. Het dashboard richt je in op basis van de indicatoren waar jouw team op wil sturen. Centraal staat de Deal Forecast, welke de voorspelde omzet per deal laat zien op basis van de fase waarin de deal zich bevindt.

Daarnaast laat het dashboard je tot 10 rapporten inrichten, waaronder gesloten deals in verhouding tot het gestelde Sales doel en de prestaties en activiteiten van de leden van het Sales team.

Het Sales Dashboard van HubSpot stelt je in staat de juiste prioriteiten te stellen, op de korte én lange termijn. En, minstens zo belangrijk: het helpt je de keuzes op basis van data te beargumenteren naar belangrijke stakeholders in de organisatie, zodat iedereen de koers die je met je commerciële team vaart begrijpt én ondersteunt.

HubSpot ervaringen

HubSpot: wat zeggen duizenden gebruikers?

Hoe presteert HubSpot ten opzichte van andere Sales en Marketing software in de markt?

Onafhankelijke platforms zoals G2Crowd en TrustRadius geven, op basis van de reviews van gebruikers een eerlijk en actueel beeld van hoe de software van HubSpot wordt beoordeeld.

HubSpot in de media

“The Sales software of HubSpot is awarded as a ‘Leader’ in the summer of 2018”

G2Crowd

“HubSpot Sales is amongst the top rated software of 2018”

TrustRadius

“HubSpot offers another top CRM service to help teams organize and manage their pipeline visually in real-time.”

Forbes

“HubSpot's CRM lead management system is chosen 'Customer's choice' of 2018.”

Gartner

Vraag een HubSpot Sales Demo aan

Bereik je targets sneller en sluit betere deals met HubSpot Sales software, vraag een Demo aan voor HubSpot Sales: