Inbound marketing

Authentieke Marketing die werkt als een magneet voor jouw doelgroep
Download whitepaper

Beter zaken doen
met Inbound Marketing

Download whitepaper

Webs Inbound Marketing

Inbound marketing: Marketing die meetbaar bijdraagt aan de commerciële resultaten van je business

Marketing in de B2B wordt vaak nog gezien als een noodzakelijk kwaad. Je moet het doen, het kost geld, en de opbrengsten zijn onduidelijk. Daarom doe je het er maar een beetje bij; vaak als service-afdeling voor Sales. Bij Sales wordt namelijk het geld verdiend, is de gedachte. Maar dat gedachtegoed gaat tot het verleden behoren. De tijd van Marketing als kostenpost is voorbij.

0%

80% van de CEO’s heeft weinig vertrouwen in de ROI van hun eigen Marketingafdeling

0%

B2B bedrijven die bloggen genereren 67% meer leads dan B2B bedrijven die dat niet doen

0%

Inbound Marketing kost 61% minder per lead dan traditionele Outbound Marketing

Toon de meerwaarde van marketing aan

Marketing wordt vaak gezien als een kostenpost. Als marketeer moet en wíl je daarom een kwantificeerbare bijdrage leveren aan de groei van je organisatie. In de kern staat die groei gelijk aan meer klanten. Je kunt de bijdrage van Marketing dus uitdrukken in cijfers — de taal die Sales en de directie spreken. Marketing van cost center naar profit center.

Lever meer gekwalificeerde leads aan

De meerwaarde van een marketeer zit in het aanleveren van leads waarmee Sales deals kan sluiten. Met Inbound Marketing implementeer je een strategie die toegespitst is op lead generatie, zodat je je Salescollega’s van een constante toevoer aan gekwalificeerde leads kunt voorzien.

Verbeter de samenwerking met je salescollega’s

Wat Marketing onder een gekwalificeerde lead verstaat kan wezenlijk verschillen van de definitie van Sales. Dit leidt tot frustraties: “Sales doet nooit iets met onze leads.” En: “Marketing draagt alleen maar slechte leads aan”. Werk met Sales aan een gesmeerde leadoverdracht, zodat je draagvlak voor Marketing creëert en samen commerciële resultaten behaalt.

Beter zaken doen met Inbound Marketing

Download whitepaper

Inbound marketing methodiek

De Inbound Marketing Methodiek
Attract Attract

Aantrekken van bezoekers

Ook digitaal wil je de aandacht van je doelgroep trekken. Buyer persona’s gaan je helpen bij het creëren van content die waarde toevoegt, vragen beantwoordt en pijnpunten wegneemt. Zodat potentiële kopers jou vinden. Bloggen, Social media, Keywords, Website optimalisatie

Convert Convert

Converteren naar leads

Het is aan jou om te zorgen dat de bezoekers zich aan je willen voorstellen. Maar voor wat hoort wat. In ruil daarvoor deel jij jouw kennis en expertise met de wereld. Resultaat is het binnenhalen van een kwalitatieve lead die hard op weg is klant te worden. Call-to-actions, Landingspagina’s, Formulieren, Contacten

Close Close

Het sluiten van de deal

Ondersteun Sales in het sluiten van de deal door processen in te richten die aansluiten bij de doelen en uitdagingen van jouw toekomstige klant. Met de verworven inzichten kun jij middelen aanbieden die volledig zijn afgestemd op de wensen van jouw klant. E-mail, Workflows, Lead Scoring, CRM sync

Delight Delight

De klant als ambassadeur van je merk

Relevant zijn en relevant blijven. Het uiteindelijke doel is een langdurige relatie met een klant die niet alleen gelukkig is met jouw product, maar ambassadeur wordt van je bedrijf. Zo speel je ook in de toekomst een rol van betekenis. Nieuwe bezoekers, leads en klanten zullen moeiteloos hun weg naar jou vinden. De cirkel is rond: het ‘closed loop’ principe. Social media, Smart call-to-actions, E-mail, Workflows

Het fundament van Inbound Marketing

Bereik potentiële kopers met de juiste content, via de juiste kanalen, op het juiste moment. Ga aan de slag met de pijlers van Inbound Marketing.

Buyer persona's

Inzicht in de doelen, plannen en uitdagingen van je klant

Maak je eigen persona

De buyer journey

Een passende boodschap in iedere fase van het aankoopproces

Lees meer

De traditionele marketing campagne werkt niet meer

Laat Marketing weer bijdragen aan de groei van je business

Download de Inbound Marketing whitepaper

Beter zaken doen
met Inbound Marketing

Download whitepaper

"De inspanningen van Marketing aan Sales zijn nu inzichtelijk én kwantificeerbaar. Zo bewijzen wij onze toegevoegde waarde bij het management."
Hilde de Vocht Marketing Manager | High Tech Campus Eindhoven Lees het succesverhaal
"We helpen engineers - onze potentiële klanten - in hun zoektocht naar innovatie. Met Inbound Marketing dragen we nu niet 3, maar 30 gekwalificeerde leads per maand aan bij Sales."
Filipe Oliveira da Silva Sales en Marketing Manager | Veco Precision Download succesverhaal
"We zijn een bedrijf dat groot is in de bouw en verkoop van machines. Op die wijze behoeft Sales van ons — Marketing — ondersteuning. Dat doen we met Inbound Marketing."
Douwe Feenstra Marketing Manager | Dieseko Group Lees het succesverhaal
"Één mailing zorgde al voor 46 downloads van de whitepaper. Marketing en Sales realiseren nu samen de groei van Blue Lagoon."
Rick de Laat Marketing en Communicatie | Blue Lagoon Lees het succesverhaal

Onze aanpak

Zonder strategie geen succes. Om ervoor te zorgen dat Inbound Marketing meer nieuwe klanten gaat opleveren ontwikkelen we een plan de campagne:
De basis voor een winstgevende samenwerking.

1

Inbound Marketing workshops

Om tot een strategische aanpak te komen doorlopen we samen een viertal workshops. Op locatie stomen we het marketingteam klaar voor Inbound Marketing. En lopen we weg met een resultaat- en actiegericht plan: het Inbound Marketing Gameplan.

Inbound Marketing Essentials

We gaan in op de Inbound Marketing methodiek en de werking in de praktijk. Tevens analyseren we het landschap waarin je organisatie opereert en brengen we focusmarkten in kaart. Afsluitend bepalen we de businessdoelstellingen én de strategie om deze te behalen.

Buyer Persona's

Wat zijn de DMU’s binnen de gedefinieerde focusmarkten, en welke Buyer Persona’s vallen binnen deze DMU’s? Welke Buyer Persona’s zijn het meest relevant voor je business? De uitkomsten leiden tot het uitwerken van de primaire Persona’s.

Buyer Journey

Welke kennisbehoefte heeft je Buyer Persona in de verschillende fasen van het aankoopproces? En welke content bieden we aan om in die behoefte te voorzien? Met de klantreis in beeld bepalen we hoe we de focusmarkt(en) strategisch gaan bewerken.

Inbound Marketing Gameplan

We presenteren het Inbound Marketing Gameplan — het actie- en resultaatgerichte plan dat ontstaat vanuit de workshops. We lichten het ontstaan en de executie van het plan toe, en gaan in op de benodigdheden voor een winstgevende samenwerking.

2

Het Inbound Marketing gameplan

Het Inbound Marketing Gameplan legt de fundering voor marketing die bijdraagt aan de groei van je business. In de executie van het plan staat de Inbound Marketing funnel centraal, samen met de medewerkers van het hybride team. Langs een gestroomlijnd proces maken we van bezoekers leads, en van leads klanten.

Het Inbound Marketing Gameplan

Social Media

Content die ertoe doet is het waard om gedeeld te worden. Gebruik de verspreidingskracht van de voor jou relevante sociale kanalen om bezoekers naar je website te leiden.

Bloggen

Schrijf artikelen die inspelen op vraagstukken van je doelgroep en trek bezoekers naar je site. Je hebt de kennis en expertise al in huis — je hoeft deze alleen nog maar te delen.

Landingspagina's

Websitebezoekers zijn goed; de volgende stap is de conversie naar leads. Met landingspagina’s zet je je premium content achter een formulier, zodat je de benodigde gegevens vergaart.

E-mail

E-mail is nog steeds het best converterende marketingkanaal. Zet lead nurturing workflows en geautomatiseerde opvolging in om leads door je funnel heen te trekken.


Analytics

Resultaatgedreven marketeers sturen op data, niet op onderbuik- gevoel. Maak gebruik van overzichtelijke analytics om aan de juiste knoppen te draaien.

SEO

Zoekmachines houden van relevante, vindbare en verteerbare informatie. Realiseer een sterk organisch bereik met content die (gebruikers)technisch geoptimaliseerd is.

Call-to-Actions

Conversie is waar je naar op zoek bent als marketeer. Van bezoeker naar lead, van lead naar klant: met call-to-actions beweeg je kopers om de volgende stap te zetten.

Paid campagnes

Je hoeft niet te kiezen tussen organisch en betaald verkeer — ze zijn complementair. Zodra je organisch bereik toeneemt stel je je paid budget naar beneden bij.


Lead nurturing

Een lead beweegt niet vanzelf door je funnel heen — vaak moet je hem een handje helpen. Met lead nurturing richt je een geautomatiseerd proces met relevante opvolging in.

Offers

Offers zijn de hoeksteen van een Inbound Marketing funnel. Voor premium content zoals whitepapers, e-books, webinars etc. laten bezoekers hun gegevens achter.


Campagnes

Je kunt nog zulke mooie offers hebben — als je er geen leads mee genereert voegen ze niets toe. Met gerichte campagnes activeer je offers zodat deze bij je doelgroep onder de aandacht komen.

Marketing Automation

Marketing Automation is meer dan software waarmee je terugkerende taken automatiseert. Nurture prospects met gepersonaliseerde content op het juiste moment en help sales de deal te sluiten.

Stop met het verspillen van je tijd aan de verkeerde leads

Behaal betere resultaten met Inbound Marketing

Doe de Marketing Scan