Inbound marketing

Authentieke marketing die werkt als een magneet voor jouw doelgroep
Beter zaken doen  met Inbound Marketing  Download whitepaper

Inbound marketing: Een nieuwe aanpak in een veranderende wereld

In een ideale wereld zou B2B marketing werken zoals je zou hopen. Je hebt een goed product, je brengt het met de nodige marketing kracht onder de aandacht, de klanten komen en je winstgevendheid stijgt. Maar zo werkt het niet meer. Je klanten zijn slim, goed opgeleid en ze vragen om een authentiek verhaal.

Traditionele B2B marketing uitingen gaan ze het liefst uit de weg, want die werken storend. Dat is jammer want zo lopen mensen die het meeste aan je product of dienst hebben weg. Dat is nou net niet de bedoeling van marketing.

0%

57% van de klantreis is voltooid voordat een klant met een verkoper praat

0%

70% van het aankoopproces vindt online plaats

0%

Inbound marketing kost 61% minder per lead dan traditionele outbound marketing

Inbound marketing is...

Daar zijn waar je klant is

De macht van de klant wordt steeds groter. 
Ook in de B2B oriënteert je klant zich steeds beter en langer online vóór deze in contact treedt met jouw bedrijf. Als B2B marketeer moet en wíl je dus een rol spelen in dat online oriëntatieproces.

Inzicht & overzicht over alle kanalen heen

Het digitale landschap is gefragmenteerd. Je wilt óók in de wirwar van kanalen, boodschappen en contactmomenten relevant zijn en blijven voor je klanten. En je hebt maar beperkt de tijd. Met de juiste aanpak kun je in minder tijd meer bereiken.

Marketing = groei van je business

Schud het oude imago van marketing als kostenpost van je af en laat marketing weer bijdragen aan de groei van je business. Al je marketing activiteiten dragen bij aan het behalen van je doelstellingen.


Sales en marketing gaan hand in hand

Sales kan niets zonder gekwalificeerde leads. Marketing raakt gefrustreerd als er met die leads vervolgens niets gebeurt. Met een vernieuwd inzicht op samenwerking ga je van collaboratie naar coöperatie.

Zet uitdagingen om in kansen voor je business, plan een assessment.
De traditionele marketing campagne Werkt niet meer  Laat marketing weer bijdragen aan de groei van je business  Download whitepaper

Doe beter zaken in het digitale tijdperk met inbound marketing

De buyer journey

In iedere fase van het aankoopproces een passende boodschap

Awareness
stage

Consideration
stage

Decision
stage

De buyer persona's

Inzicht in de wensen en behoeften van je klant

Inbound marketing methodiek

Resultaat boeken in iedere fase van de buyer journey

Inbound marketing
Attract Attract

Aantrekken van bezoekers

Ook digitaal wil je de aandacht van je doelgroep trekken. Buyer persona’s gaan je helpen bij het creëren van waardevolle content die antwoord geeft op vragen in verschillende fasen van het aankoopproces. Dit vormt de basis van een efficiënte online marketing strategie waar je niet omheen kunt. Bloggen, Social media, Keywords, Website optimalisatie

Convert Convert

Converteren naar leads

Het is aan jou om te zorgen dat de bezoekers zich aan je willen voorstellen. Maar voor wat hoort wat. In ruil daarvoor deel jij jouw kennis en expertise met de wereld. Resultaat is het binnenhalen van een kwalitatieve lead die hard op weg is klant te worden.

 Calls-to-action, Landingspagina’s, Formulieren, Contacten

Close Close

Het sluiten van de deal

Ondersteun sales in het sluiten van de deal door processen in te richten die aansluiten bij de doelen en uitdagingen van jouw toekomstige klant. Met de verworven inzichten kun jij middelen aanbieden die volledig zijn afgestemd op de wensen van jouw klant.

 E-mail, Workflows, Lead Scoring, CRM sync

Delight Delight

De klant als ambassadeur van je merk

Relevant zijn en relevant blijven. Het uiteindelijke doel is een langdurige relatie met een klant die niet alleen gelukkig is met jouw product, maar ambassadeur wordt van je bedrijf. Zo speel je ook in de toekomst een rol van betekenis. Nieuwe bezoekers, leads en klanten zullen moeiteloos hun weg naar jou vinden. De cirkel is rond: dit noemen wij het 'closed loop' principe.

 Social media, Smart calls-to-action, E-mail, Workflows

Jij bent klaar voor inbound marketing. Is je baas dat ook?  Zet uitdagingen om in kansen voor je business  Plan een assessment
Updates
Op zoek naar een baan met groeigarantie?

Werken kun je overal. Groeien doe je bij Webs. Bekijk vacatures.

Wij zijn op zoek naar een stagiair Front- end Developer

Wil jij je ontwikkelen tot een ervaren front-end developer? Vacature stagiair Front- end Developer.

Wij zijn op zoek naar een Sales Consultant

Ben jij een gedreven commercieel talent? Vacature Sales Consultant.

Webs lanceert het hybride team

De oplossing voor al je digitale pijnpunten? Het hybride team.

The Digital Future of B2B

Hoe ziet de toekomst van B2B eruit? Kom erachter tijdens #DFB2B.

B2B klanten, het zijn net mensen...

Lees: een introductie in buyer persona's op ons blog.

Maak je eigen buyer persona

Stel je klant centraal. Maak je eigen persona met deze handige tool.

19 maart exclusieve kennissessie

Meer klanten met inbound marketing. Meer info & aanmelden.

Blog inbound- en B2B marketing

Blijf op de hoogte over inbound marketing en sales op ons blog.

I.s.m. de High Tech Campus organiseren wij The Digital Future of B2B

Het ​kennisevent over de toekomst van B2B marketing & sales: www.digitalfutureb2b.nl

Solar Team, Eindhoven bouwt de auto van de toekomst.

Wij helpen de studenten van de Technische Universiteit Eindhoven met het in de markt zetten van de Stella 2. Meer info

Wil je meer klanten met inbound marketing?

Kom naar het gratis kennisvent op 5 februari. Meld je aan.

Noteer alvast in je agenda: 30 juni - The Digital Future of B2B

In samenwerking met de High Tech Campus organiseert Webs het kennisevent over de toekomst van B2B marketing & sales. Binnenkort meer informatie.

Bekijk alle updates