Inbound marketing

Authentieke Marketing die werkt als een magneet voor jouw doelgroep
Download whitepaper

Beter zaken doen
met Inbound Marketing

Download whitepaper

Webs Inbound Marketing

Inbound marketing: Marketing die meetbaar bijdraagt aan de commerciële resultaten van je business

Marketing in de B2B wordt vaak nog gezien als een noodzakelijk kwaad. Je moet het doen, het kost geld, en de opbrengsten zijn onduidelijk. Daarom doe je het er maar een beetje bij; vaak als service-afdeling voor Sales. Bij Sales wordt namelijk het geld verdiend, is de gedachte. Maar dat gedachtegoed gaat tot het verleden behoren. De tijd van Marketing als kostenpost is voorbij.

0%

80% van de CEO’s heeft weinig vertrouwen in de ROI van hun eigen Marketingafdeling

0%

B2B bedrijven die bloggen genereren 67% meer leads dan B2B bedrijven die dat niet doen

0%

Inbound Marketing kost 61% minder per lead dan traditionele Outbound Marketing

Toon de meerwaarde van marketing aan

Marketing wordt vaak gezien als een kostenpost. Als marketeer moet en wíl je daarom een kwantificeerbare bijdrage leveren aan de groei van je organisatie. In de kern staat die groei gelijk aan meer klanten. Je kunt de bijdrage van Marketing dus uitdrukken in cijfers — de taal die Sales en de directie spreken. Marketing van cost center naar profit center.

Lever meer gekwalificeerde leads aan

De meerwaarde van een marketeer zit in het aanleveren van leads waarmee Sales deals kan sluiten. Met Inbound Marketing implementeer je een strategie die toegespitst is op lead generatie, zodat je je Salescollega’s van een constante toevoer aan gekwalificeerde leads kunt voorzien.

Verbeter de samenwerking met je salescollega’s

Wat Marketing onder een gekwalificeerde lead verstaat kan wezenlijk verschillen van de definitie van Sales. Dit leidt tot frustraties: “Sales doet nooit iets met onze leads.” En: “Marketing draagt alleen maar slechte leads aan”. Werk met Sales aan een gesmeerde leadoverdracht, zodat je draagvlak voor Marketing creëert en samen commerciële resultaten behaalt.

Beter zaken doen met Inbound Marketing

Download whitepaper

Inbound marketing methodiek

De Inbound Marketing Methodiek
Attract Attract

Aantrekken van bezoekers

Ook digitaal wil je de aandacht van je doelgroep trekken. Buyer persona’s gaan je helpen bij het creëren van content die waarde toevoegt, vragen beantwoordt en pijnpunten wegneemt. Zodat potentiële kopers jou vinden. Bloggen, Social media, Keywords, Website optimalisatie

Convert Convert

Converteren naar leads

Het is aan jou om te zorgen dat de bezoekers zich aan je willen voorstellen. Maar voor wat hoort wat. In ruil daarvoor deel jij jouw kennis en expertise met de wereld. Resultaat is het binnenhalen van een kwalitatieve lead die hard op weg is klant te worden. Call-to-actions, Landingspagina’s, Formulieren, Contacten

Close Close

Het sluiten van de deal

Ondersteun Sales in het sluiten van de deal door processen in te richten die aansluiten bij de doelen en uitdagingen van jouw toekomstige klant. Met de verworven inzichten kun jij middelen aanbieden die volledig zijn afgestemd op de wensen van jouw klant. E-mail, Workflows, Lead Scoring, CRM sync

Delight Delight

De klant als ambassadeur van je merk

Relevant zijn en relevant blijven. Het uiteindelijke doel is een langdurige relatie met een klant die niet alleen gelukkig is met jouw product, maar ambassadeur wordt van je bedrijf. Zo speel je ook in de toekomst een rol van betekenis. Nieuwe bezoekers, leads en klanten zullen moeiteloos hun weg naar jou vinden. De cirkel is rond: het ‘closed loop’ principe. Social media, Smart call-to-actions, E-mail, Workflows

Het fundament van Inbound Marketing

Bereik potentiële kopers met de juiste content, via de juiste kanalen, op het juiste moment. Ga aan de slag met de pijlers van Inbound Marketing.

Buyer persona's

Inzicht in de doelen, plannen en uitdagingen van je klant

Maak je eigen persona

De buyer journey

Een passende boodschap in iedere fase van het aankoopproces

Lees meer

De traditionele marketing campagne werkt niet meer

Laat Marketing weer bijdragen aan de groei van je business

Download de Inbound Marketing whitepaper

Beter zaken doen
met Inbound Marketing

Download whitepaper

Exponential digital growth thanks to Webs!

Filipe Oliveira da Silva | Group Director Sales & Marketing | Veco Precision | 17 mei 2018

We have started our partnership with Webs in 2016 and soon could see the amazing results thereof. We have strictly followed the Inbound Marketing methodology and could immediately experience a huge growth in number of website visitors, sales qualified leads and new customers. Webs has helped to bring our Sales strategy to an upper level. The way we look to lead generation and business development is since then different and follows a more structured approach. I would strongly recommend Webs to any company that is willing to start or improve their Digital Marketing strategy.

Download case study

Succesvolle digitale transformatie met inbound!

Lorelei de Boer | Digital Brand Manager | Phenom-World | 2 mei 2018

In de afgelopen 1,5 jaar is Phenom-World op een totaal andere manier gaan kijken naar het genereren van leads via online en offline kanalen. Om grip te krijgen op kwaliteit en aantal leads hebben wij een inbound marketing strategie geïmplementeerd. Onze collega's werken nauw samen met het team van Webs in het uitstippelen van de route, aanbrengen van focus en het maken van fysieke producten. Resultaten tot nu toe: van 0 naar gem. 6000 bezoekers per maand op het blog, 400% groei in traffic naar conversieratio. De omzet beïnvloed door online groeide van 1.2 naar 2.2. miljoen euro!

Met Webs een groei in leads van 700% in 1,5 jaar!

Edwin Franken | Managing Director | TÜV Nederland | 4 januari 2018

Webs hielp TÜV Nederland met het inrichten van een toekomstbestendig marketingproces dat past in dit digitale tijdperk. Implementatie van een Inbound Marketingproces en Hubspot als marketing software leidde tot een 700% stijging van gekwalificeerde leads binnen 1,5 jaar na lancering. Inbound Marketing hielp doelstellingen, resultaten en de rol van marketing in de organisatie scherper neerzetten en zorgde tevens voor betere inzichten in onze doelmarkten en klanten zodat wij ook in staat zijn hen beter te ondersteunen met hun uitdagingen. De opvolgende implementatie van een Inbound Sales aanpak samen met Webs zorgde voor stelselmatige verbetering in de afspraken en integratie tussen marketing en sales, met groei en betere efficiëntie van opvolging van commerciële kansen als gevolg.

De partner die de taal spreekt van onze doelgroep

Renso Kuster | Manager Operations | Cadmes BV | 18 juni 2018

Samen met Webs werken wij aan het zo optimaal mogelijk benutten van onze online leadgeneratie tools. Hierbij verbaas ik mij telkens weer over hoe goed iedereen binnen Webs de taal spreekt van onze eindklant, de maakindustrie. Mede hierdoor kunnen wij snel met elkaar schakelen en worden onze behoeften snel omgezet in concrete campagnes en online content.

Excellent partner to work with

Marc Maureaux | Brand Manager | Toyota Material Handling Europe | 25 juni 2018

We are very happy to have chosen Webs to support us on our inbound journey. They are helping us with the steering from a strategic European level and operationally with the implementation of inbound on a local level. With a strong team supporting us, I feel that we are in good hands.

Fijne kundige partij om mee samen te werken

Rick de Laat | Online Marketing & Communicatie Specialist | SIBO Fluidra Netherlands B.V. | 8 augustus 2018

Hele fijne partij om mee samen te werken. Enthousiaste medewerkers die hun vak verstaan, zich goed inlezen en interesseren in jouw bedrijf en de markt waarop je acteert. Inbound marketing heeft bij ons de manier van denken flink beïnvloedt, zeker op afdelingen buiten marketing om. Hierin is het belangrijk om vanaf het begin zaken duidelijk en concreet over te brengen en zo betrokkenheid creëren. Daarin is Webs goed geslaagd!

Download case study

Inbound marketing levert een zichtbare bijdrage

Jonathan Lucas | Communications Specialist | SPGPrints B.V. | 18 juli 2018

Webs is voor ons meer dan een leverancier. Ze zijn als het ware een adviserende collega met kennis en ervaring van de markt. Al vroeg in het traject, bij het bepalen van de brand identity van SPGPrints, is Webs aanwezig geweest wat een enorm pluspunt was voor de doorvertaling naar online. Ze zijn met de juiste mensen op de juiste momenten aanwezig, nemen iedereen - ook op directieniveau - weldoordacht mee en maken voor de organisatie behapbaar en inzichtelijk wat inbound marketing is en wat je ermee kunt bereiken. Eerst zaaien en dan oogsten gaat voor ons zeker op: we zien inmiddels dat inbound een zichtbare bijdrage levert aan de verkoop en het gehele verkoopproces. Natuurlijk verkoop je geen machine enkel en alleen door marketing maar we spelen met inbound marketing wel een belangrijke rol. Van eerste online contact tot het fysiek sluiten van de deal, het gaat hand in hand met inbound en dat zal ook zo blijven. Webs helpt ons dat te realiseren!

Mee-denkers

Jens Hooiveld | Senior Marketing Automation Specialist | ManpowerGroup | 13 juli 2018

De mensen bij Webs zijn flexibel en hebben verstand van inbound marketing. Daarnaast zijn ze ook nog eens plezierig in de omgang. Leuk bedrijf!

Groeien doe je met Webs.

Hosang Safare | Account Manager | IT Creation | 11 juli 2018

Met de in-house specialisten, directe aanpak en doortastendheid heeft Webs alles in huis om je verder te brengen! Erg veel geleerd en zeer zeker een aanrader voor elke organisatie die wilt groeien!

Webs laat me anders denken en voelen

Ron A. F. Jacobs | Eigenaar | RAF Jacobs consultancy | 10 juli 2018

De profs van Webs schudden me wakker, halen me uit mijn traditionele 'vel' en brengen een nieuwe mindset in. En dat was hard nodig ook! Immers, hiermee bekijk ik klanten anders – lees: eigentijdser en effectiever – pak ze nu wel bij de lurven. Niet dat ik zo van 'meetbaarheid' hou, Nee integendeel, maar het is wel fijn dat ik nu weet hoeveel er mogelijk is qua groei in prospects en klanten.

Christian Kinnear | EMEA Managing director | HubSpot

Webs is a fast growing company. They are the #1 Partner in EMEA and belong to the Top 10 globally.

The experts

Edwin Vlems | Manager Marketing | MCB Nederland B.V. | 10 juli 2018

I have been working with Webs for years on various topics, they are clearly the bureau that understands inbound the best.

Enthousiast team wat de taal van de klant spreekt

Suzanne Bekkers - van Vroenhoven | Marketing & Communicatie specialist | CRH Mobile Fencing & Security | 11 juni 2018

Ik ervaar Webs sinds 3 jaar als een enthousiaste partner die van aanpakken weet. Sterk in content. Weten ook hoe ze moeten communiceren met collega's welke niet bekend zijn met vakjargon. Hierdoor een goed draagvlak wat onze prestaties ten goede komt. We zijn een internationel b-2-b speler met in ieder land een ander assortiment, een andere doelgroep en uiteraard een andere cultuur. Hier weten ze prima mee om te gaan.

Fijne partner op het gebied van online Marketing

Michael van der Windt | Directeur | Icamat Technology | 31 mei 2018

Sinds enkele maanden is onze nieuwe website www.icamat.com live die we samen met Webs hebben gerealiseerd. We hebben een mooi high-tech productiebedrijf en dat komt nu ook tot uiting op onze website. De vindbaarheid van Icamat op Google is sindsdien toegenomen. We krijgen leads binnen en hebben zelfs al een opdracht via de website gescoord! Ik ben blij met hoe soepel het traject met het team van Webs verliep en de ondersteuning die we hebben gehad. Op kantoor bij Webs is de sfeer altijd goed. De sessies om persona’s op te stellen om onze doelgroep beter te begrijpen was leerzaam: het schrijven van teksten door Webs verliep dan ook voorspoedig. Ik kijk terug op een leuk project en kijk uit naar de vele leads en omzetverhoging die onze vernieuwde website en online strategie gaat brengen.

Prima partner!

Hilde de Vocht | Director of Marketing and Communications | High Tech Campus Eindhoven | 31 mei 2018

Ons doel is de High Tech Campus in Eindhoven nationaal en internationaal te positioneren als de toonaangevende ‘high tech hotspot’ van Nederland. In Webs vonden wij een partner die samen met ons het marketing en sales proces gefocust en efficiënt heeft ingericht. En daar plukken we nog steeds de vruchten van. Samen hebben wij met marketing een belangrijke rol ingenomen in het verder op de kaart zetten van de campus. Marketing is vandaag een onmisbare schakel in het aantrekken en binden van gekwalificeerde leads voor sales. En kan dat ook aantonen aan het management. Dit helpt ons in de toekomst onze impact nog verder te vergroten!

Download case study

Samen met Webs onze digitale strategie waarmaken

Barbara Van Hamme | HR Manager | TUNAP Benelux | 31 mei 2018

TUNAP werkt al enkele jaren zeer positief samen met Webs. We hebben inbound marketing volledig omarmd om ons als kennisleider te positioneren en klanten aan te trekken. De communicatie is transparant, Webs denkt mee en stelt waar nodig de verwachtingen bij. We delen de filosofie dat marketing moet bijdragen aan resultaten voor sales en daarom staken zij met kop en schouders boven andere partners uit. Webs ontwikkelt zich continu en neemt ons daarin mee. Ze staan nooit stil! Een super resultaat is de granulaat-campagne waarin we een vraag van de markt hebben beantwoord. De content zorgt lang na lancering nog steeds voor traffic en leads.

Onze aanpak

Zonder strategie geen succes. Om ervoor te zorgen dat Inbound Marketing meer nieuwe klanten gaat opleveren ontwikkelen we een plan de campagne:
De basis voor een winstgevende samenwerking.

1

Inbound Marketing workshops

Om tot een strategische aanpak te komen doorlopen we samen een viertal workshops. Op locatie stomen we het marketingteam klaar voor Inbound Marketing. En lopen we weg met een resultaat- en actiegericht plan: het Inbound Marketing Gameplan.

Inbound Marketing Essentials

We gaan in op de Inbound Marketing methodiek en de werking in de praktijk. Tevens analyseren we het landschap waarin je organisatie opereert en brengen we focusmarkten in kaart. Afsluitend bepalen we de businessdoelstellingen én de strategie om deze te behalen.

Buyer Persona's

Wat zijn de DMU’s binnen de gedefinieerde focusmarkten, en welke Buyer Persona’s vallen binnen deze DMU’s? Welke Buyer Persona’s zijn het meest relevant voor je business? De uitkomsten leiden tot het uitwerken van de primaire Persona’s.

Buyer Journey

Welke kennisbehoefte heeft je Buyer Persona in de verschillende fasen van het aankoopproces? En welke content bieden we aan om in die behoefte te voorzien? Met de klantreis in beeld bepalen we hoe we de focusmarkt(en) strategisch gaan bewerken.

Inbound Marketing Gameplan

We presenteren het Inbound Marketing Gameplan — het actie- en resultaatgerichte plan dat ontstaat vanuit de workshops. We lichten het ontstaan en de executie van het plan toe, en gaan in op de benodigdheden voor een winstgevende samenwerking.

2

Het Inbound Marketing gameplan

Het Inbound Marketing Gameplan legt de fundering voor marketing die bijdraagt aan de groei van je business. In de executie van het plan staat de Inbound Marketing funnel centraal, samen met de medewerkers van het hybride team.

Langs een gestroomlijnd proces maken we van bezoekers leads, en van leads klanten. Stel vast wat er allemaal komt kijken bij het uitrollen van een Inbound Marketing strategie in jouw organisatie: vraag een kostenindicatie van Inbound Marketing services op.

Het Inbound Marketing Gameplan

Social Media

Content die ertoe doet is het waard om gedeeld te worden. Gebruik de verspreidingskracht van de voor jou relevante sociale kanalen om bezoekers naar je website te leiden.

Bloggen

Schrijf artikelen die inspelen op vraagstukken van je doelgroep en trek bezoekers naar je site. Je hebt de kennis en expertise al in huis — je hoeft deze alleen nog maar te delen.

Landingspagina's

Websitebezoekers zijn goed; de volgende stap is de conversie naar leads. Met landingspagina’s zet je je premium content achter een formulier, zodat je de benodigde gegevens vergaart.

E-mail

E-mail is nog steeds het best converterende marketingkanaal. Zet lead nurturing workflows en geautomatiseerde opvolging in om leads door je funnel heen te trekken.


Analytics

Resultaatgedreven marketeers sturen op data, niet op onderbuik- gevoel. Maak gebruik van overzichtelijke analytics om aan de juiste knoppen te draaien.

SEO

Zoekmachines houden van relevante, vindbare en verteerbare informatie. Realiseer een sterk organisch bereik met content die (gebruikers)technisch geoptimaliseerd is.

Call-to-Actions

Conversie is waar je naar op zoek bent als marketeer. Van bezoeker naar lead, van lead naar klant: met call-to-actions beweeg je kopers om de volgende stap te zetten.

Paid campagnes

Je hoeft niet te kiezen tussen organisch en betaald verkeer — ze zijn complementair. Zodra je organisch bereik toeneemt stel je je paid budget naar beneden bij.


Lead nurturing

Een lead beweegt niet vanzelf door je funnel heen — vaak moet je hem een handje helpen. Met lead nurturing richt je een geautomatiseerd proces met relevante opvolging in.

Offers

Offers zijn de hoeksteen van een Inbound Marketing funnel. Voor premium content zoals whitepapers, e-books, webinars etc. laten bezoekers hun gegevens achter.


Campagnes

Je kunt nog zulke mooie offers hebben — als je er geen leads mee genereert voegen ze niets toe. Met gerichte campagnes activeer je offers zodat deze bij je doelgroep onder de aandacht komen.

Marketing Automation

Marketing Automation is meer dan software waarmee je terugkerende taken automatiseert. Nurture prospects met gepersonaliseerde content op het juiste moment en help sales de deal te sluiten.

Stop met het verspillen van je tijd aan de verkeerde leads

Behaal betere resultaten met Inbound Marketing

Doe de Marketing Scan