NL
Get a demo

Commerciële groei realiseren met een nieuw wereldwijd HubSpot Allstars team

Webs lanceert vandaag samen met vier andere Elite HubSpot partners de ‘Global Hub Alliance’. Een internationaal netwerk dat is opgericht om organisaties te helpen hun commerciële activiteiten wereldwijd te schalen.

Ieder jaar kent de Amerikaanse Basketball bond (NBA) een wedstrijd die enkel en alleen bestaat uit de beste spelers van de NBA van zowel de Western als Eastern conference. Deze spelers zijn door de fans, spelers en de pers geselecteerd om hun krachten te bundelen en het beste basketball te laten zien.

En zo is het nu ook met HubSpot agencies. Uit een selectie van ruim 25 Elite HubSpot partners is een team ontstaan bestaande uit de 5 beste HubSpot partners die je wereldwijd kunt vinden. Ik ben als directeur van Webs vanaf het begin af aan betrokken geweest bij de totstandkoming van dit top team en ik ben dan ook blij dat we vanaf vandaag live gaan. 

 

“Once you are labeled the best you want to stay up there, and you can’t do it by loafing around. If I don’t keep changing, I’m history.”

― Larry Bird.

 

Dit initiatief is ontstaan vanuit het gegeven dat HubSpot hard groeit, dat HubSpot klanten steeds vaker internationale ambities hebben, en dat HubSpot agencies zich ontwikkeld hebben van relatief kleine marketing agencies tot volwaardige full service HubSpot providers. Met meer dan 250 gecertificeerde en geaccrediteerde professionals kunnen we nu vanuit een 4-tal continenten, in 7 landen en in 8 talen onze B2B klanten helpen. Daarvoor hebben de beste en grootste Elite HubSpot agencies, Webs, Six&Flow, Hype & Dexter, InboundCycle en Media Junction de handen ineengeslagen en de Global Hub Alliance opgericht. In deze Alliance werken we samen met HubSpot om klanten op een zo goed mogelijke en uniforme manier te helpen. Daarnaast hebben we de Alliance opgericht om kennis met elkaar te delen, medewerkers te laten professionaliseren en internationaliseren, en een breder HubSpot diensten aanbod neer te kunnen zetten. 

Global Coverage, Local support

In het verleden kwam het nog wel eens voor dat wij klanten met internationale ambities alleen maar konden helpen vanuit onze eigen kantoren en dan vooral met Nederlandse, Engelse en Duitse HubSpot content campagnes en implementaties. Dat is prima in het begin maar nu kunnen we klanten ook supporten in het Spaans, Frans, en vele andere talen. Maar wat nog veel belangrijker is, is dat we nu ook wereldwijd lokaal impact kunnen maken met top HubSpot professionals in consultancy en implementaties met HubSpot. 

En dan niet alleen maar remote, via een videocall, maar door real life aanwezig te zijn, in de fysieke ruimte om de implementatie van HubSpot te kunnen begeleiden. Echte lokale support dus. En die lokale aanwezigheid in digitale transities wordt nogal eens onderschat, zeker in deze Corona tijden. Digitale transitie vindt niet plaats door het implementeren van een nieuw CRM systeem op afstand. Was het maar zo eenvoudig. Digitale transitie ontstaat door in nauwe samenwerking met professionals zowel in kennis, kunde als gedrag de cultuur van het bedrijf te transformeren. Het gaat dan over de mensen, de processen en hun systemen. En daar is lokale nabijheid een randvoorwaarde in.  

It’s not only a showcase

De grootste kritiek op de NBA All Star teams en nog meer de wedstrijden is dat het vooral om de show gaat. Het is natuurlijk geen normale competitie en het is in 1951 vooral geïnitieerd om de sport basketball in de snel groeiende media maatschappij van de USA op de kaart te zetten. En dat is meer dan gelukt. Spelers vinden de uitverkiezing echt een waardering die telt. En zij zetten zich dan ook meer dan 100% in om deze wedstrijden de exponent te laten zijn van het wereldwijde basketball. En zo zal het ook moeten gaan bij de Global Hub Alliance. Klanten van de Global Hub Alliance zullen ervaren dat ze door de beste HubSpot professionals wereldwijd geholpen worden. En dat is niet een eenmalige showcase maar een langdurig in het DNA doorwrocht streven. Wij zullen ons daar met het gehele Webs team voor inzetten.

 ‘I Can’t Accept Not Trying

― Michael Jordan,

Picture of Emiel Kanters
Emiel Kanters

Managing Director & Partner