De Nederlandse maakindustrie staat voor grote uitdagingen. De markt, die steeds moeilijker te voorspellen is, verandert de manier waarop maakbedrijven innovaties vormgeven. Innoveren is echter méér dan lean productie en slimme R&D. Het naar de markt brengen van deze slimme producten is in dit digitale tijdperk een steeds grotere uitdaging en tegenwoordig één van de belangrijkste eisen voor business succes.
De bekende manier van zakendoen — vakbeurzen, face-to-face contact, klanten en prospects actief benaderen — is vandaag de dag nog steeds relevant. Maar ten opzichte van een aantal jaar geleden is er iets wezenlijks veranderd: onze toegang tot informatie. Prospects en klanten zijn niet langer afhankelijk van vaktijdschriften, gedrukte brochures of een telefoontje van iemand van sales. Zij gaan via het internet zelf op zoek naar oplossingen voor problemen die zij in hun business ervaren. Sta je hier als bedrijf niet tussen, dan vergeef je je plek op de shortlist aan de concurrent die wél waarde weet toe te voegen in de online zoektocht..