Plan een 1:1
Webs

Beter zaken doen met Inbound Marketing

two-persons-chatting-cut
Inhoud
Unlock content

Marketeers zijn niet geliefd

Marketeers worden niet vertrouwd. 80% van de CEO’s heeft weinig vertrouwen in de return on investment van hun eigen marketingafdeling. En de klant? Die is van mening dat marketeers net zomin te vertrouwen zijn als politici, bankiers of verzekeraars. Hebben we dit imago terecht verdiend? Je hebt een goed product, je brengt het met de nodige marketing kracht onder de aandacht, de klanten komen en je winstgevendheid stijgt. In een ideale wereld zou B2B marketing werken zoals je zou hopen. Maar zo werkt het niet meer. Je klanten zijn slim, goed opgeleid en ze vragen om een authentiek verhaal...

01

Van push naar pull

Van push naar pull

De traditionele marketing campagne wordt steeds vaker als stoorzender gezien.

Het koopgedrag van de B2B klant is veranderd. Traditionele marketing waarbij bedrijven klanten benaderen (push) met hun oplossing in de vorm van een product of dienst is steeds minder effectief.

Consumenten laten zich steeds minder verleiden door geslepen verkooppraatjes, maar gaan eerst zelf op zoek naar de oplossing voor een probleem op het moment dat zij daar behoefte aan hebben. Óók in de B2B.

Door de toenemende digitalisering neemt het aantal communicatiekanalen steeds meer toe. Je wilt óók in de wirwar van kanalen, boodschappen en contactmomenten relevant zijn en blijven voor je klanten.

In de nieuwe aanpak staat jouw klant centraal. Het delen van kennis draagt bij aan een waardevolle relatie; een stijgende effectiviteit van je marketing activiteiten is het resultaat. Van push naar pull.

02

Inbound marketing

Inbound marketing

Authentieke marketing die werkt als een magneet voor jouw doelgroep.

Inbound marketing is een vorm van pullmarketing met als doel het aantrekken van klanten via internet. Deze vorm van marketing zet zich sterk af tegen storende outbound marketing en begint bij Nederlandse B2B bedrijven langzaam meer terrein te winnen.

Uitgangspunt van inbound marketing is het delen van relevante en waardevolle kennis met de (potentiële) klant. De belangrijkste speerpunten van inbound marketing zijn het centraal stellen van de klant door buyer persona's te gebruiken en het creëren van waardevolle content passend bij de fase in de buyer journey. Zo bereik je toekomstige en huidige klanten met de juiste content, via de juiste kanalen en op het juiste moment.

03

Inbound marketing is...

Inbound marketing is...

De macht van de klant wordt steeds groter. Ook in de B2B oriënteert je klant zich steeds beter en langer online vóór deze in contact treedt met jouw bedrijf. Als B2B marketeer moet en wil je dus een rol spelen in dat oriëntatieproces...